Vágólapra másolva!
Motorszállítójuk, a Renault ügyvezetője szerint megtalálták, hogy mivel ellensúlyozhatják a spéci kipufogók elvesztését.

A befújt diffúzor betiltása és a gázelvételnél is nyitva tartott fojtószelepes üzemmódokra vonatkozó szigorítás feltételezések szerint az összes csapat közül a Red Bullt érinthette a legérzékenyebben, mert ők jutottak a legmesszebbre ezeknek a technológiáknak az optimalizálásában.

Ám miután Jerezben megkezdték az új RB8 tesztelését, a versenyzőik azt állították, az előző évhez képest nem éreznek jelentős különbséget a közepesen gyors kanyarokban, ahol pedig a befújt diffúzor elvileg a legtöbbet számít. Ezzel szemben néhány más alakulatnál, köztük a McLarennél elismerték a pilóták, hogy az autójuk nehezebben kezelhető lett.

A Renault Sport ügyvezető-igazgatója, Jean-Francois Caubet célzott rá, hogy ez nem véletlen: a Red Bull máris kidolgozhatott egy új trükköt, amivel legalább részben képes volt pótolni a befújt diffúzor nélkül elvesztett leszorítóerőt.

"A Forma-1 a kreativitásról szól" - mondta az Auto Bildnek Caubet. "S bár a szabályok változtak, a Red Bull-lal együttműködve találtunk egy megoldást, amivel ellensúlyozhatjuk a teljesítmény romlását. Nem teljes egészében, de azért az ügyes fejlesztéseken rengeteg múlhat."

Az RB8 február eleji bemutatóján a Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey elismerte, hogy a befújt diffúzor száműzése nem jött jól a csapatának.

"Az olyan korlátozások a szabályzatban, mint az, amelyik a kipufogóra is vonatkozik, valójában meglehetősen bosszantóak, mert tényleg csak korlátozások. Ahelyett, hogy új utakat nyitnának a fejlesztésekben, lezárnak már ismerteket is" - mondta. "A szabálymódosításokat élvezem, a szigorításokat viszont utálom."