Vágólapra másolva!
Az új E20 múlt heti tesztje annyira jól sikerült, hogy az érezhetően pozitív hatással volt a csapat egész személyzetére. Már építik a második kasztnit, ezen a héten sincs idejük pihenni.

Az ex-Renault Lotusnak a tavalyi szezonban elszenvedett kudarcok után az idén égető szüksége lesz jó eredményekre. Nemcsak az egy évvel ezelőtti ralibalesetben megsérült Robert Kubica hiányát sínylették meg, mert a versenyzőik nem tudták kellő határozottsággal a megfelelő irányba terelni a fejlesztéseiket a visszajelzéseikkel, hanem technikai téren is zsákutcába futottak az előrevezetett kipufogó miatt.

Az idei előszezon első, a múlt héten rendezett tesztjén azonban ismét lett okuk mosolyogni. Új autójuk, az E20 érte el a legjobb időeredményt a 2012-es modellek közül, sőt a négy nap alatt ők tették meg a legtöbb, 1789 kilométert is az egész mezőnyben. A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane elárulta, hogy a biztató kezdet jó hatással volt a csapat harci kedvére.

"A gyárban határozottan érezni lehet a hatást. Mindenki mosolyogva jár-kel" - idézi őt a Lotus sajtóirodája által közölt interjú. "Ugyanakkor hangsúlyoznom kell, hogy nem próbálkozunk a futással, amíg nem tudunk járni sem. Tisztában vagyunk vele, hogy még hosszú út áll előttünk. Az autó kétségkívül megbízható, és jó a balansza, de ennél többet egyelőre korai lenne mondani róla. Egyetlen teszt alapján nehéz megjósolni a teljesítményét."

Forrás: Lotus

Permane leginkább két részletet tart ígéretesnek a csapat felkészülésével kapcsolatban. "Az egyik az autónk megbízhatósága, ami eddig lenyűgöző volt. Habár akadt néhány apró gondunk, egyik miatt sem veszítettünk sok időt" - magyarázta. "A másik az, ahogy az autó reagált a beállítási változtatásokra. Az E20 kétségkívül jó alapokon nyugszik. Amikor módosítunk rajta valamit, azt a versenyzők is érzik, akár pozitív, akár negatív az eredmény, ami azt jelenti, hogy élesben is könnyű lesz beállítani és gyorssá tenni."

A Lotus személyzete a múlt heti teszt után sem fújhatja ki magát, mert a szezon kezdetéig még intenzív fejlesztési programot kell lebonyolítaniuk. Most építik az E20 második példányát is. "Azt fogjuk elvinni Barcelonába, míg az egyes számút újraépítjük, aztán elvisszük a K+F-részlegünkbe, hogy a hétlábú állványon teszteljük a futómű fejlesztése érdekében" - mondta Permane.

"Néhányan kaptunk egy szabad hétvégét, ami a pályán töltött intenzív napok után mindig kellemes. Ugyanakkor, bár most nincsenek 18 órás munkanapjaink, mint a múlt héten, mindenki keményen dolgozik, hogy felkészüljünk a jövő heti tesztre. A mérnökök elemzik a beállítási lehetőségeket, értelmezik mindazt, amit Jerezben megtanultunk, és kitalálják, hogyan hasznosíthatjuk az ott szerzett tapasztalatokat Barcelonában és a szezon közben."

"Egy hosszú listánk van arról, hogy miben szeretnénk fejlődni. Csak apró problémákba futottunk bele, mint a hűtők szivárgása, de semmi komolyba, és az biztos, hogy semmi olyanba, amit Barcelonára ne tudnánk kijavítani."