Vágólapra másolva!
Peter Sauber szerint a 2012-es autókon egyelőre nincs olyan technikai trükk, amely az F-csatornához vagy a befújt diffúzorhoz hasonló áttörésnek tekinthető.

Miután az utóbbi évek legismertebb technikai innovációit - a dupla diffúzort, az F-csatornát és a befújt diffúzort - mostanra betiltották, a Lotus találmánya, a hasmagasság-állító pedig el sem jutott az éles bevetésig, mert nemrég szabálytalannak minősítették, Peter Sauber úgy látja, egyelőre nem született új áttörés.

"A nagy kérdés, hogy bárki előáll-e valamilyen forradalmi áttöréssel az ügyes motorvezérlés betiltása után" - írta a csapatfőnök a svájci Blickben vezetett rovatában. "Egyelőre úgy tűnik, nem. Az autók hátulján többféle módszerrel irányítják a kipufogógázokat, de erre számítani is lehetett."

Noha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világossá tette, hogy a kipufogógázt többé nem lehet szándékosan aerodinamikai célokra használni, és a továbbirányítható energia mértékét is korlátozta, félő volt, hogy egyes csapatok így is találnak kiskapukat a szabályzatban. Egyelőre úgy tűnik, ez nem történt meg, bár néhány megoldást - köztük a McLarenét és a Ferrariét - csak a múlt heti teszt zárónapján hagyott jóvá az FIA.

Forrás: Sauber
Forrás: Sauber

Sauber ugyanakkor érdekesnek találta, hogy egyedül a McLaren nem épített lépcsős orrot az új szabályokra reagálva.

"Persze ez semmit sem jelent, csak azt, hogy alacsonyabb az autójuk váza" - mondta. "Ez azért érdekes, mert aerodinamikai szempontból látszólag hátrányos. Az is nyilvánvaló viszont, hogy nem követték volna ezt az utat, ha nem találtak volna valamilyen módot az így elvesztett leszorítóerő pótlására."

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ők nem tértek új útra, csak egyszerűen nem szakítottak a régivel. "A mi autónk már tavaly is megfelelt a szóban forgó új szabálynak, mert az alacsony kasztnival a többiektől eltérő filozófiát követtünk, alacsonyabbra és íveltebbre építettük az orrot is" - mondta az Autosportnak még a múlt héten. "Ez passzolt a különféle egyéb megoldásokhoz, amelyeket azért választottunk, hogy összességében megtaláljuk a legjobb kompromisszumot."