Vágólapra másolva!
Bár az elmúlt években a Force India rendre nem készült az első tesztre, most már egy héttel a jerezi gyakorlás előtt leleplezték Silverstone-ban a lépcsős orrú VJM05-öst.

Forrás: Force India
Forrás: Force India

Hülkenberg és di Resta leplezte le az autót Silverstone-ban
(Kattintson a képre, galéria nyílik!)

A mostaninál korábban csak egyszer mutatott be autót a Force India: 2008-ban, amikor Vijay Mallya megvásárolta az istállót a Spykertől. A Mercedes-motorral hajtott 2012-es versenyautó orrkúpja nagyon hasonlít a Caterhamére és a Ferrariéra, a fura, lépcsős kialakításra az idén bevezetett új szabályok miatt volt szükség, ugyanis idén 7,5 centiméterrel lejjebb kell lennie az autók orrának. Érdekes megoldás az is, hogy az egyik kameratartó fekete dobozt pont az orrkúp végére tették. Nagy változás még tavalyhoz képest, hogy a penge stílusú bukókeretet elhagyták az idei autóról, és a vezető feje fölötti légbeömlőt is alaposan átalakították.

Forrás: Force India
Forrás: Force India

Az új autóval a legjobb öt csapat közé szeretne kerülni az indiai istálló, ehhez jó alapot jelenthet a tavalyi szereplés, amikor a hatodikak lettek a bajnokságban. A tavalyi pilóták közül Paul di Resta maradt az istállónál, Adrian Sutil helyére viszont Nico Hülkenberget szerződtették.

"Úgy vélem, mindenki nagy energiákat fektetett ebbe az autóba" - nyilatkozta péntek délelőtt Di Resta a Sky Sport Newsnak az autó bemutatóján Silverstone-ban. Remélhetőleg tovább tudjuk vinni erre a szezonra a tavaly év végén megszerzett lendületünket. El kell mondanom, hogy ez az autó egy szép műalkotás. Jó lenne, ha a pályán meg tudná mutatni, hogy mire képes."

Forrás: Force India
Forrás: Force India

Az Autosport magazin és a BBC technikai szakértője (mellesleg az egykori Jordan csapat főtervezője), Gary Anderson szerint az eddig látott 2012-es autók közül - beleértve az új Ferrarit is - a Force India tűnik a legígéretesebbnek. "Az autó nagyon jónak tűnik minden területen. Egyedül a kipufogó nem tűnik karakteresnek, de ezen könnyű változtatni" - tette hozzá Anderson.

Forrás: Force India
Forrás: Force India

A Force India technikai igazgatója, Andrew Green szerint a legtöbb csapat hasonló, lépcsős orrot tervez az autójának. Ezt alátámasztja, hogy eddig a McLaren kivételével minden új autón ez volt látható. "Szerintünk a legtöbben ezt a filozófiát fogják követni" - nyilatkozta a technikai igazgató. "A váz alsó részének aero-filozófiáját a McLaren is alkalmazza, tavaly még egyedül ők követték ezt az utat. Voltak szabályváltozások az autó orrát illetően, és mi a "leesett" orr mellett döntöttünk. Ez nem volt nagy dolog, inkább tisztán esztétikai kérdés."

Forrás: Force India
Forrás: Force India

Green szerint is az ötödik hely a csapat célja idén a konstruktőrök között. "Ez nagy cél egy olyan kis csapatnak, mint amilyenek mi vagyunk, de nagyon bízom a körülöttem lévő csapatban. Sokat tanultunk tavaly, nagy lépést tettünk előre az autó teljesítményének megértésében és az aerodinamikában" - nyilatkozta az igazgató.

Forrás: Force India
Forrás: Force India

Di Resta ki is próbálta Silverstone-ban az új autót

"Most teszünk még egy lépést, ez látható az autó részletein, és az új aero-filozófián, amely ezeken átsüt. Ez új fejezet a Force India történetében" - tette hozzá. Green megerősítette, hogy a csapat többféle kipufogómegoldást is ki fog próbálni a szezon előtti teszteken, miután erre az évre betiltották a diffúzorba befújt kipufogót.