Vágólapra másolva!
A csapat főtervezője védelmébe vette az F2012-t, mondván, csak az a csúnya autó, amely nem képes a győzelemre.

A Ferrari technikai főnökei nem bánják, hogy pénteken leleplezett új F1-es autójuk, az F2012 ronda - mert úgy vélik, ami nyer, az szép.

"Azt mondták, hogy ez az autó csúnya. El kell ismernem, hogy én valószínűleg nem vagyok objektív, de nem osztom ezt a véleményt. Már megszoktam azt a törést az orron. A többi rész pedig a részletekre való nagyon alapos odafigyelés eredménye" - mondta a csapat főtervezője, Nick Tombazis a Ferrari által közzétett videointerjúban. "Számomra csak az a ronda autó, amely nem nyer, és az a szép, amely nyer. Ezért ezt egyelőre gyönyörűnek tartom, aztán majd az első néhány verseny után kiderül, hogy igazam volt-e."

Tombazis megerősítette, hogy az F2012-re még az utolsó, márciusi teszten, majd a melbourne-i idénynyitó előtt is további fejlesztések fognak kerülni, és a kipufogórendszerre - amelyet a befújt diffúzor betiltása miatt kellett átalakítani - különösen nagy figyelmet fordítanak majd. Az autót egyelőre diffúzor nélkül mutatták be.

"Az első versenyig még sokat fog változni" - mondta róla Tombazis. "A szélcsatornában és a tervezőirodában keményen dolgoztunk az aerodinamikai frissítésen, de a teszteken is szeretnénk még elvégezni egy csomó kísérletet, hogy véglegesítsük az idénynyitón bevetésre kerülő konfigurációt."

Forrás: Ferrari
Kattintson a galériáért!

A technikai igazgató, Pat Fry az F2012 külsejéről nem mondott véleményt, csak annyit jegyzett meg, hogy "kicsit eltér attól az úttól, amelyet eddig követtünk." Hozzátette: "kétségkívül több kockázatot vállaltunk az alapvető elrendezésével, de mindenki szép munkát végzett. Most leszegett fejjel kell dolgoznunk az első versenyen és a szezon folyamán bevetésre kerülő fejlesztéseinken."

A Ferrari az F2012-vel nem csupán a modern trendet követte végre, amikor vonórudas hátsó futóművet épített, hanem az első felfüggesztésnél is ilyen rendszert alkalmazott, amire a 2001-es Minardi óta nem volt példa az F1-ben.

"Az egyik innovációnk az első felfüggesztés" - magyarázta Fry. "Elsősorban aerodinamikai megfontolásokból választottuk a vonórudas elrendezést. A szerkezeti és menetdinamikai részlegnek rengeteget kellett dolgoznia azon, hogy a mechanikai tulajdonságai is megfeleljenek az elvárásainknak. Úgy hiszem, ezt sikerült elérnünk, miközben a megoldásunk aerodinamikailag előnyösebb lett."

Pat Fry beszél az új Ferrariról

A Ferrari ettől az évtől kezdve visszatért a BBS-ről az OZ által gyártott felnikhez, és további három évre, 2017-ig meghosszabbította szponzori szerződését a Santanderrel. A spanyol bank korábban a McLarent támogatta, még Fernando Alonsót követve pártolt át az olasz istállóhoz.