Vágólapra másolva!
Hamilton az új autóhoz új tükröt kapott, aminek szerinte Felipe Massa is örülni fog. Úgy véli, a befújt diffúzor nélkül nehezebb lesz vezetni. A McLaren a teszteken visszafoghatja magát.

A McLaren eddig leginkább azzal okozott kellemes meglepetést, hogy a Caterham - és várhatóan sok másik csapat - példáját nem követve esztétikailag is elfogadható autót épített 2012-re. "Ez gyönyörű" - jelentette ki róla Jenson Button. "Erre az évre van néhány szabálymódosítás, amely bizony alaposan feladta a leckét az aerodinamikai szakembereknek. Az autó orrának magasságát is módosítaniuk kellett. Szépnek mindenesetre szép lett, és nekem ez is fontos."

Ám a külső a Forma-1-ben sem minden. "Szerintem az a lényeg, hogy megtaláljuk az autóhoz a megfelelő balanszot" - mondta a McLaren másik versenyzője, Lewis Hamilton. "Tavaly a terhelés és a leszorítóerő jelentős része az autó hátuljánál képződött, amit úgy próbáltunk ellensúlyozni - küszködve -, hogy elöl is igyekeztünk növelni a tapadást. Idén azonban, úgy vélem, éppen fordítva lesz: elöl lesz túl nagy a tapadás, és hátul kell majd növelnünk valahogyan."

Hamilton szerint a tavaly óta betiltott befújt diffúzor hiánya nem csupán a mérnököket, hanem a versenyzőket is új feladat elé állítja. "Először meg kell kezdenünk a tesztelést ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire kell változtatnunk a vezetési stílusunkon a gumik miatt, de biztosra veszem, hogy ez kihívás lesz" - magyarázta az MP4-27 bemutatóján. "A befújt diffúzor miatt pedig a leszorítóerő jelentős része elveszik."

"Tavaly, amikor ráléptünk a gázra, hihetetlenül megnőtt a leszorítóerő csak azért, mert a kipufogóból hirtelen gáz áramlott a padlólemez alá. Ez idén nem lesz így. A mi szempontunkból ez ígérkezik a legnagyobb veszteségnek, amelyet különféle módokon próbálunk majd visszanyerni."

Forrás: McLaren

Hamilton az előző szezonban feltűnően sokszor ütközött másokkal, amiért többször a McLaren túl kicsi visszapillantó-tükrét okolta. Kérését, hogy változtassanak rajta, az új autóval teljesítették, s erről tréfásan megjegyezte, hogy alighanem elsőszámú riválisa, Felipe Massa is örülni fog neki.

"Látható, hogy módosítottuk az oldaldobozokat, amelyek a tavalyi autón még L-alakúak voltak" - magyarázta. "Az autó eleje nagyjából változatlan maradt, bár az orr kicsit másképp hajlik le. Átépítettük a tükröket is, ezért remélhetőleg jobban látok majd, amiért nagyon harcoltam - és biztosra veszem, hogy emiatt Felipe is nagyon boldog lesz."

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=PqkNC4KIT1Spy9WQ

Összefoglaló az MP4-27 bemutatójáról

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh elismerte, hogy a McLaren a közelgő teszteken nem feltétlenül fogja felfedni valódi formáját.

"Elkerülhetetlen, hogy évről évre legyenek olyan csapatok, amelyek éppen új szponzori szerződés küszöbén állnak, ezért a teszteken nagyon gyorsnak tűnnek, az első versenyen viszont már nem. Ezt könnyű megoldani, hiszen az F1-es autók rendkívül érzékenyek a változó üzemanyagszinttel járó súlykülönbségre" - mondta. "Így nem nehéz mesterségesen egy-két másodperccel gyorsabbnak láttatni az autót a valóságosnál. Mi nem csinálunk ilyet, bár annyiban minket is lehet altatással vádolni, hogy inkább talán visszafogjuk magunkat kissé."