Vágólapra másolva!
A McLaren szóvivője szerint a csapat nem fontolgatja, hogy 2014-től PURE motorokra váltana. A többi istálló állítólag kifogásolhatja majd a 2012-es autójuk néhány újítását.

2014-ben új motorszabályokat vezetnek be a Forma-1-ben: a jelenlegi, 2,4 literes V8-as szívómotorokat 1,6 literes V6-os turbók váltják fel. A módosításnak köszönhetően elképzelhető, hogy több új motorszállító száll be a sportba. A Craig Pollock tulajdonában lévő PURE már tavaly bejelentette, hogy 2014-től az F1-ben szerepelnének. A BAR istálló korábbi főnöke állítólag az összes csapatot megkörnyékezte, egyelőre azonban nem tudni, folytat-e valakivel komolyabb tárgyalásokat.

A vállalatot az elmúlt napokban a McLarennel hozták összefüggésbe, a csapat azonban egyértelműen tagadta, hogy tárgyalna Pollockkal. Tavaly novemberben még olyan hír röppent fel, hogy a McLaren a Hondával kötne motorszállítói szerződést 2014-től, de ez az információ is valótlannak bizonyult.

"A McLarennek már hónapok óta semmilyen kapcsolata nem volt a PURE-ral" - idézi az Autosport az istálló szóvivőjét. "Akkor sem hivatalos keretek között beszéltünk, csupán tettünk egy udvarias gesztust."

Forrás: McLaren

A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale novemberben, a Hondával kapcsolatos pletykákra reagálva elmondta: a csapat továbbra is elkötelezett a Mercedes mellett, és reméli, hogy még sokáig folytathatják sikeres együttműködésüket. A németekkel kötött jelenlegi szerződésük 2015-ben jár le.

A McLaren szerdán leplezi le 2012-es autóját, mely a mérnökök állítása szerint innovatívabb lesz, mint az elmúlt években látottak. Az Autosport kedden olyan cikket közölt, amelyben azt írták, a csapat már arra is felkészült, hogy jogi úton kell megvédenie új modelljét. Idézték ugyanis a McLaren alkalmazott technológiai részlegének igazgatóját, Geoff McGratht, aki állítólag elárulta: az MP4-27-esen olyan "nyilvánvaló" újítások és átvételek lesznek, amelyek kiválthatják a többi csapat tiltakozását. A cikket azonban két órával később törölték a honlapról, mivel a McLaren kommunikációs igazgatója, Matt Bishop szerint "nem volt jóhiszemű."