Vágólapra másolva!
A kis csapat úgy ítélte, a regeneratív rendszer túl drága és túl bonyolult. Úgysem csak tizedeket, hanem másodperceket kellene találniuk.

A Marussiánál úgy döntöttek, az eredeti tervekkel ellentétben mégsem építenek KERS-t az autójukba, mert nem érné meg nekik. "Ha figyelembe vesszük, hogy mekkorát akarunk előrelépni ebben az évben, az aerodinamikát minden más fölé kell helyeznünk, mert azzal többet lehet nyerni" - mondta a csapatfőnök John Booth az Autosportnak. "Egész másodperceket kell behoznunk, nem tizedeket."

Booth úgy vélte, a körönként 3-4 tizedmásodpercet érő hibrid rendszer eleve túl sokba kerül. "A KERS-ről általában véve az a véleményünk, hogy bár környezetvédelmi okokból támogatjuk a regeneratív fékezés ötletét, a jelenleg használt technológia hihetetlenül drága" - magyarázta. "Az üzemeltetési költségeink számottevő részét tenné ki, ami nem lenne összhangban az eredeti szándékainkkal, hogy az időszerű megszorításokhoz alkalmazkodó, költséghatékony csapatként működjünk."

Tavaly még a három kis istálló legsikeresebbjének, a Lotusnak sem volt KERS-e, ők azonban idénre már megvették a Renault rendszerét, mert támadási közelségbe értek a középmezőnyhöz.

Ám az elmúlt két szezont a rajtrács legvégén záró Marussiát nem csupán a KERS hiánya fogja visszavetni, hanem az is, hogy új autója - melynek tervezését a Renault korábbi technikai igazgatója, Pat Symonds irányítja - későn készül el, így csak az utolsó, négynapos barcelonai tesztre tudják majd elvinni.

"Kár, hogy későn jön ki az új autónk, és ilyen rövid időnk lesz a felkészülésre" - ismerte el a DPA-nak Timo Glock, ugyanakkor hozzátéve: "2012-vel kapcsolatban így is optimista vagyok. Természetesen az lesz a célunk, hogy fokról fokra fejlődjünk."