Vágólapra másolva!
A Lotus utódja mutatta be elsőként 2012-es autóját, igaz, még csak egy kis képet közölt róla.

Szerdán színre lépett az első a 2012-es autók közül, amikor az F1 Racing című brit lap ma megjelenő számában fotókat közölt a Caterhamről, és nyilvánosságra hoztak róla egy kis felbontású fotót is a Twitteren.

Bár a kép nem részletgazdag, így is szembetűnő, hogy CT-01 típusjelű autó orra a váz homlokfala előtt hirtelen megtörik. Ez a markáns vonás bizonyos mértékig az összes csapat autójára jellemző lesz, mert egy technikai szabálymódosítás teszi szükségessé: az orrkúp tetejének maximális magasságát ettől az évtől kezdve 62,5-ről 55 centiméterre csökkentette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Ennek az volt az oka, hogy az orr eddig magasabban lehetett a versenyző fejét védő pilótafülke-perem egyes pontjainál is, így fennállt a veszélye, hogy egy oldalról történő ütközésnél az orrkúp éppen a pilóta sisakját találja el. A váz felső része továbbra is 62,5 centiméteren lehet, emiatt van előtte a törés.

A CT-01 egyes részei emlékeztetnek az egy évvel ezelőtti Red Bullra, ami annak köszönhető, hogy a világbajnokságban tavaly még Lotus néven induló csapat technikai megállapodást kötött a címvédő istállóval. Ennek keretében a Renault motorjához - és idén először a KERS-éhez is - megkapják a Red Bull hidraulikáját és sebességváltóját. Mivel a hátsó futómű az utóbbihoz csatlakozik, annak vonórudas geometriáját is a Red Bullé ihlette. Az autót azonban a hasonlóságok ellenére a Caterham saját, Mike Gascoyne és Mark Smith által vezetett stábja tervezte.

Forrás: Caterham
Forrás: Caterham

Jól látszik, hogy a T128 utódja teljesen új bukókeretet kapott, valamint megváltoztak az oldaldobozok is. Keskenyebbek lettek, és hátul nincs rajtuk nyílás hűtés kivezetéséhez, mert azt a motorburkolat végén vágott csatornával oldották meg inkább, ami szintén modern trendnek számít. Ettől az évtől kezdve nem lehet a padlólemez alá hajlítani a kipufogókat, de a képen nem látszik, hogy a Caterham pontosan hogyan rendezte el a cső utolsó, 10 centiméteres szakaszát, melynek az új szabályok szerint kör keresztmetszetűnek kell lennie, és a függőleges dőlésszöge csak 10 és 30 fok közötti lehet. A képen még 2011-es szárnyak vannak az autón.

A Caterham csapatfőnöke, Tony Fernandes a Twitteren azt írta, "hihetetlenül büszke vagyok a csapat összes tagjára. Most új álom kezdődik számunkra. Két év alatt felépítettünk egy F1-es istállót. Már alig várom, hogy Jerezben a pályán is láthassam a CT-01-et."

A Forma-1-be 2010-ben beszálló három alakulat közül a Caterham lesz az egyetlen, amely már az előszezon első tesztjén az új autójával vesz részt. A Marussia éppen kedden jelentette be, hogy korábbi terveitől eltérően el sem utazik Jerezbe, és a második helyett csak a harmadik teszten tudja pályára küldeni idei modelljét, míg a Hispania szintén Barcelonában szeretné először bevetni a sajátját.

Fernandes azt ígérte, csütörtökön nagyobb fotókat is közölnek a CT-01-ről.