Vágólapra másolva!
A Hispania felkészülése Pedro de la Rosa szerint a terveknek megfelelően halad, a Marussia viszont csak az utolsó tesztre készül el új autójával.  

A szezon kezdete előtt mindössze három, egyenként négynapos teszten lesz lehetőség az új autók kipróbálására, a legtöbb csapat ezért arra törekszik, hogy már az első, február 7-én kezdődő gyakorláson bevesse 2012-es modelljét. Ahogy az várható volt, a kisebb istállóknak több időre van szükségük a felkészüléshez, a Hispania és a Marussia csak a későbbi tesztekre tudja majd elvinni új autóját.

A spanyolok új versenyzője, Pedro de la Rosa elárulta, a 2012-es Hispania fejlesztése a tervek szerint halad, így várhatóan a második teszten, Barcelonában mutatkozik be az új autó. "Hallottam, hogy csúszásokról beszélnek, de én nem így látom" - nyilatkozta az Autosportnak. "Úgy gondolom, nagyon későn kezdtük meg az új autó tervezését, és a csapat emberfeletti munkát végez azért, hogy február 21-én az új autóval hajthassunk ki a pályára. Én azonban nyugodt vagyok. Már akkor is ez volt a terv, amikor aláírtam ide, nem változtattunk rajta."

A Hispania az első, jerezi teszten a régi autóját használja majd. De la Rosa szerint nem kerülnek hátrányba a későbbi kezdés miatt, hiszen így több idejük marad az új modell fejlesztésére. "A nagyobb csapatok között is van olyan, amely ezt a taktikát választotta" - utalt a Mercedesre, ők ugyanis szintén a második teszten vetik be először a 2012-es autót.

A Hispaniával kétéves szerződést kötő, 40 éves spanyol elmondása szerint egyelőre nem tudott sokat hozzátenni a csapat munkájához, és azt sem tudja megítélni, mi változott az új főnök, Luis Pérez-Sala kinevezése óta, hiszen Colin Kollesszel soha nem dolgozott együtt. "Annyit tudok mondani, hogy Luis idejének nagy részét a csapat átszervezésével tölti, és észrevehető, hogy folyamatosan változik a helyzet, nincs megállás" - magyarázta de la Rosa, akit nem igazán érdekel, ki lesz a csapattársa, amennyiben az új versenyző együtt tud működni vele és az istálló többi tagjával.

A Hispaniával ellentétben a Marussia nem tudja tartani a tervezett programját. Az eredeti tervek szerint az első teszten a régi autóval vettek volna részt -az újonc Charles Pic tapasztalatokat gyűjthetett volna vele -, az új Marussia bemutatkozását február 21-re tervezték. A fejlesztésekben bekövetkező csúszás miatt azonban úgy döntöttek, tovább halasztják az új autó bevetését, és az első tesztre el sem utaznak.

"Úgy terveztük, hogy részt veszünk a jerezi teszten a 2011-es MVR-02-vel, így Charles is fontos tapasztalatokat szerezhetett volna, ami megkönnyítette volna a debütálását" - magyarázta a csapatfőnök, John Booth. "Sajnos azonban csúszik a programunk, és nem látjuk értelmét az új autó bevetésének, mielőtt egy optimális tervet ki tudunk dolgozni a tesztelésére."

"Ahogy a technikai tanácsadónk, Pat Symonds már elmondta, az MR01 szinte teljesen új autó lesz, nagyon kevés részletet tartunk meg a 2011-es modellből" - folytatta. "Lesz néhány érdekes, összetett műszaki megoldásunk is, ezért több időre van szükség ahhoz, hogy alaposan felkészüljünk."

Az új Marussia ezért csak a harmadik teszten, március elsején debütál a barcelonai pályán.