Vágólapra másolva!
A 2009-es Toyota, amit eddig használtak, már múzeumban van, de egyik csapat sem akarja odaadni helyette a sajátját.

A Pirelli 2013-as fejlesztési programja elé komoly akadályt gördít, hogy egyelőre nem rendelkeznek megfelelő versenyautóval a gumik teszteléséhez. Amióta 2010-ben eldőlt, hogy az olasz cég lesz a Forma-1 hivatalos beszállítója, egy 2009-es Toyota TF109 segítségével próbálták ki a gumik prototípusait, de már tavaly felvetették, hogy ez az autó nem áll elég közel a mai modellekhez - például nincs benne DRS.

A Toyota közben múzeumba került, ezért át sem lehet építeni a modern fejlesztési trendeknek megfelelően. "Szeretnénk valakitől egy 2011-es autót, nem fontos, hogy konkrétan melyik csapattól" - mondta az Autosportnak a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery. "Pontos eredményeket akarunk kapni a tesztelés során, és úgy érezzük, minél régebbi egy autó, technikailag annál távolabb áll a maiaktól."

Egyelőre azonban egyik csapat sem volt hajlandó átadni egy tavalyi modelljét a Pirellinek, mert attól tartanak, hogy ezzel a riválisaik is beleláthatnának a technikai titkaikba."Megértjük a fenntartásaikat, hogy senkit nem akarnak előnyhöz juttatni, de eljön az a pont, amikor muszáj lesz dűlőre jutnunk velük, hiszen senkit nem fog érdekelni, ha azért rontunk el valamit, mert nincs megfelelő autónk a teszteléshez" - mutatott rá Hembery.

"Vannak érdekes ötleteink 2013-ra, de csiszolnunk kellene rajtuk. Ehhez sokat fogjuk használni a szimulátort is, méghozzá valószínűleg a csapatokkal együtt, a rendelkezésükre bocsátva húsz különböző gumi adatait, hogy próbálják ki mindet. Ebbe biztos belemennek. A gumikat, különösen a keverékeket, azonban nem lehet a pályán folytatott tesztelés nélkül véglegesíteni."

Hembery szerint ehhez a Pirellinek elég lenne összesen három tesztsorozat az év során.