Vágólapra másolva!
A brazil azt állítja, a családjának nem probléma, hogy ahhoz a csapathoz szerződött, ahol nagybátyja, Ayrton tizennyolc évvel ezelőtt halálos balesetet szenvedett.

A héten eldőlt, hogy Bruno Senna éppen annál a csapatnál, a Williamsnél folytatja a pályafutását, melynek színeiben nagybátyja, Ayrton máig tisztázatlan körülmények között halálos balesetet szenvedett az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon. Mégis azt állítja, a Williamsről nem kellemetlen emlékek jutnak az eszébe.

"Még nagyon sokan vannak itt, akik annak idején dolgoztak együtt Ayrtonnal, boldog vagyok, hogy én is kapok lehetőséget tőlük a bizonyításra. Együtt remélhetőleg felidézhetünk majd néhány régi szép emléket, de remélhetőleg keletkeznek majd új, közös emlékeink is" - mondta. "A csapatnak elképesztő múltja van, már attól csorogni kezd a nyálam, ha besétálok a múzeumába! Rengeteg autójukat láttam versenyezni, és mindig kíváncsi voltam rá, hogy milyen érzés lehet vezetni őket."

Ayrton végzetes balesetének okát soha nem sikerült egyértelműen kideríteni, pedig az olasz hatóságok gondatlanságból elkövetett emberölés címén hivatalból vizsgálatot indítottak a csapat vezetői ellen, mert fölmerült a gyanú, hogy az autó kormányoszlopa tört el, amit - igaz, Senna saját kérésére - elvékonyítottak. A családja ennek ellenére támogatta Brunót, hogy a Williamshez szerződjön.

"Meggyőződésem, hogy az életben minden okkal történik. A családomban nincsenek rossz érzések. Örülnek a sikeremnek" - mondta. "Mindannyian lelkesek. A nagyszüleimnek előbb szóltam, mint az édesanyámnak. A nagymamám nagyon boldog volt, a nagypapám pedig jót nevetett. Mindenki mosolyog, mert mindenki sokat tett érte, hogy eljussak idáig, ez egy családi vállalkozás."

Bruno és Ayrton kapcsolata közismerten szoros volt. Ezen a régi videón együtt gokartoznak

Noha a Williams nem csinált titkot belőle, hogy fizetős versenyzőt keres Pastor Maldonado mellé, ezért Sennának minden bizonnyal szüksége volt szponzora, az Embratel támogatására, szerinte nem kizárólag a pénzének köszönheti, hogy megkapta az állást.

"Különféle tesztek sorozatának vetettek alá minket, alaposan meghajtottak, és a szponzoráció eleinte szóba sem került - mindenekelőtt a teljesítményemet akarták felmérni" - magyarázta. "Csakis akkor voltak hajlandóak lehetőséget adni, ha azt megfelelőnek találták. Rengeteg tesztet végeztünk el, ezért magabiztos vagyok."

Senna elárulta, hogy a tesztek során együtt dolgozott egy neves vezetéstechnikai oktatóval, Rob Wilsonnal, akit ismert már korábbról, amikor még az F3-ban versenyzett. Mark Gillan, a Williams vezető üzemmérnöke is jónak találta a brazil teljesítményét, de megerősítette, hogy a listájukon szerepelt Adrian Sutil is. Emellett bízik benne, hogy a tavaly történetének leggyengébb szezonját produkáló csapat az átszervezések jóvoltából visszatér a helyes útra.

Gillan elárulta, hogy az idei modellel már jól áll a Williams, és hozzátette: "Rendszeresen a legjobb tíz között szeretnénk végezni, és be szeretnénk jutni a Q3-ba, folyamatosan pontokat szerezve. Meggyőződésem, hogy el tudjuk érni ezt a célt."