Vágólapra másolva!
Az előzést segítő dönthető hátsó szárny használatának feltételei alapvetően idén sem fognak változni, csak a zónák hosszát és elhelyezkedését finomhangolják a tavalyi tapasztalatok alapján.

Az Autosport úgy tudja, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem tervez jelentős változtatást a tavaly bevezetett DRS-sel kapcsolatban, csak a zónákat fogják átgondolni, ahol a könnyebb előzés érdekében dönthető hátsó szárnyat használni lehet.

Az FIA általában véve elégedett volt a DRS-ről szerzett tapasztalatokkal, de Montrealban és Valenciában törölni fogja a két zóna közül a másodikat, bár Valenciában ennek ellensúlyozásaképpen meghosszabbítja majd az elsőt. A zónákat még nem minden pályán véglegesítették, az azonban már eldőlt, hogy az ausztráliai idénynyitó helyszínén, Melbourne-ben a tavalyi egy helyett, ami nem segítette elő kellően az előzést, kettőt jelölnek ki.

A DRS annak ellenére megosztotta a közvéleményt, hogy 2011-ben rekordszámú előzést láthattunk a pályán, mert egyesek úgy látták, túlságosan megkönnyítette a támadással próbálkozó versenyzők dolgát, míg mások szerint mesterségessé tette a helycseréket. Nico Rosberg azonban egyik vádat sem tartja jogosnak.

"Végső soron kit érdekel, hogy miért vannak előzések? Az (FIA-nek) csupán arról kell gondoskodnia, hogy optimális feltételeket szabjon meg, és ne forduljon elő túl gyakran olyan, hogy a hátul haladó könnyedén kikerüli az előtte lévőt, ötven méterrel eléje kerülve az egyenes végén. Az már kicsit tényleg ostobán fest" - vélte.

"Persze inkább legyen túl nehéz, mint túl könnyű előzni. Ha túl nehéz, akkor legalább nagy a nyomás a versenyzőkön."