Vágólapra másolva!
Az volt a terv, hogy az első védekezési manőver után már az ideális ívre se lehessen visszatérni, de a hivatalos szabályzatba csak a már Koreában bevezetett, enyhébb szigorítás került be. Sok más módosítás is véglegessé vált.

A Forma-1 2012-es sportszabályzatának szerdán kiadott, hivatalos változatába végül mégsem került bele az a tervezett módosítás, amely még tovább szigorította volna a védekezés feltételeit. Korábban úgy hírlett, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a tavaly történt vitás esetek hatására kikötné: a küzdelmek során a védekező fél úgy módosíthat legfeljebb egyszer a pályáján, hogy utána vissza sem húzódhat az ideális ívre a következő kanyar előtt. Korábban nem volt kellően tisztázott, hogy ha ezt megteszi, az már második irányváltásnak minősül-e.

A sportszabályzatba végül szó szerint azt a módosítást vették bele, amely nem hivatalosan már a tavalyi Koreai Nagydíj hétvégéjén hatályba lépett, és érvényben volt a szezon utolsó részében. A 20.3-as cikkely kimondja, hogy "védekezés közben legfeljebb egy irányváltás megengedett. Ha a versenyző visszahúzódik az ideális ív felé, miután előzőleg arról letérve védte a pozícióját, a következő kanyarhoz közeledve legalább egyautónyi helyet kell hagynia maga mellett a pálya szélétől."

Szentesítették viszont azt a változtatást, hogy egy safety car fázis vége előtt, amikor a versenyigazgató engedélyt ad rá, az élmezőnybe keveredett lekörözöttek előremehetnek, és megelőzhetik a biztonsági autót, ily módon nem zavarva az élbolyt az újraindításnál.

A szabályzat a fentieken kívül tartalmaz számtalan kisebb horderejű módosítást. Például meghatározták a bokszbejárat és -kijárat fogalmát, és tisztázták, hogy mind ott, mind magában a bokszutcában szabad előzni. Ez a gyakorlatban eddig is így volt, csak írott szabály nem vonatkozott rá. Kikötötték, hogy ok nélkül senki nem térhet le a pályáról - erre azért volt szükség, mert Sebastian Vettel az egyik időmérőn levágott egy kanyart, hogy hamarabb visszaérjen a bokszba.

A hosszúra nyúlt Kanadai Nagydíj példájából okulva megszabták, hogy a nagydíjak a megszakítással együtt sem tarthatnak tovább négy óránál - az időtartam eddig nem volt korlátozva. Kibővítették a sportfelügyelők hatáskörét - a jövőben önállóan is indíthatnak vizsgálatokat, anélkül, hogy előzőleg referálniuk kellene róla a versenyigazgatónak -, és rögzítették, hogy nem lehet fellebbezni többek között az áthajtásos és stop&go büntetés, illetve az ezek helyett utólag kiosztott időbüntetés vagy megrovás, és a motor-, kasztni- vagy váltócseréért, valamint az edzéseken elkövetett versenyzői vétségért járó hátrasorolás ellen.

Forrás: Red Bull

A versenyzők összesen továbbra is tizenegy szett slick gumit kapnak a hétvégére, azt a korlátozást azonban feloldották, hogy a pénteki edzésnapon csak három - két "elsődleges" (általában keményebb) és egy "opciós" (általában lágyabb) - garnitúrát használhatnak el. A jövőben úgy gazdálkodhatnak a gumikkal, ahogy szeretnének, tehát akár több szettet is felhasználhatnak pénteken - igaz, hármat (két elsődlegest és egy opcióst) az eddigiekhez hasonlóan mindenképpen le kell majd adniuk az első edzésnap után, így spórolniuk továbbra sem lesz érdemes.

A 2011-ben bevezetett éjszakai munkastop tavaly több vitás esetet is szült, mert előfordult, hogy olyan csapattagokat büntettek meg a megszegése miatt, akikre a szabályalkotók eredeti szándékai szerint nem vonatkozott volna. Noha már eddig is szerepelt a szabályzatban, hogy az előírt időszakban csak azok nem tartózkodhatnak a pálya határain belül, akik közvetlenül részt vesznek az autók üzemeltetésében, most explicit módon kikötötték, hogy a kizárólag a sajtóval, vendéglátással vagy marketinggel foglalkozó alkalmazottakra nem érvényes a korlátozás.

Ezen felül mostantól a teszteken is csak olyan autóval lehet részt venni, amely előzőleg átment az FIA kötelező töréstesztjein.