Vágólapra másolva!
Adrian Newey szerint annyira jelentéktelenek a szabályváltozások, hogy nincs szükség technikai reformra.

A Red Bull már 2009, vagyis a legutóbbi átfogó aerodinamikai szabálymódosítás óta - amikor többek között elkeskenyítették, megmagasították a hátsó, és kiszélesítették az első vezetőszárnyat - ugyanazt az autót csiszolgatja tovább évről évre, így a tavalyi vb-győztes RB7 a három évvel ezelőtti RB5 közvetlen leszármazottjának tekinthető. És kiderült, hogy az idei RB8 is annak az alapjaira fog épülni, mivel a csapat technikai igazgatója, Adrian Newey szerint nem volt szükség rá, hogy tiszta lappal vágjanak neki a tervezésének.

"Ez is az evolúció jegyében fog születni" - nyilatkozta az ESPNF1-nek a 2012-es autóról. "Az új szezonban életbe lépő legfontosabb szabálymódosítások a befújt diffúzorra vonatkozó tilalom és az orr magasságának megváltozása. Nem érzem úgy, hogy ezek miatt teljesen át kellene építenünk az autó alapjait. Ezért az RB8 tulajdonképpen a negyedik generációja lesz annak a családnak, amelynek a története az RB5-tel kezdődött."

Nem meglepő, hogy a Red Bull nem akar kockáztatni egy teljesen új autóval, hiszen az RB5, az RB6 és az RB7 összesen 27 nagydíjgyőzelmet aratott az elmúlt három évben. A csapat jó eséllyel már a 2009-es világbajnokságot is megnyerte volna, ha a dupla diffúzorokban rejlő kiskapu nem kerüli el a mérnökei figyelmét.

Bár a Red Bullt éppen az egyik legfontosabb fegyverétől foszthatja meg a befújt diffúzorok betiltása, Newey nem dühös emiatt. "Ez is a játék része" - mondta. "Az F1-ben hagyománynak számít, hogy ha egy csapat - akár mi, akár más - előrukkol valamilyen ötlettel, azt utána betiltják. Ilyen a sport."

A Red Bull tavaly nemcsak a leggyorsabb, hanem a legmegbízhatóbb autó is volt, Sebastian Vettel és Mark Webber ugyanis egyetlen versenyről sem estek ki műszaki hiba miatt. Newey azonban figyelmeztet rá: ez nem garancia arra, hogy az RB8 hasonlóan bombabiztos lesz.

"A megbízhatóságra sohasem lehet alapozni, mert csak kemény és fegyelmezett munkával érhető el" - magyarázta. "Azon múlik, hogy miközben mindent megteszünk a teljesítmény maximalizálásáért folytatott harcban, ez ne menjen a megbízhatóság rovására. 2010-ben rengeteg pontot eldobáltunk a különféle problémákkal, de azok is csak buta hibák voltak, nem az autóval kapcsolatos alapvető gondokból eredtek."