Vágólapra másolva!
A főtervező szerint az idei domináns szezon ellenére is vannak olyan területek, ahol javulhat a világbajnok istálló.

Bár a riválisok abban bíznak, hogy jövőre könnyebb lesz megszorongatni a világbajnok csapatot, Newey szerint a Red Bull még egy lépést tehet előre a 2012-es szezonban. A Red Bull főtervezője szerint az a csapat lesz a legerősebb, amelyik a legjobban tud majd alkalmazkodni a befújt diffúzorok betiltásához és a felül kivezetett kipufogókhoz.

"Amit tehetünk, hogy megnézzük, mik voltak a gyengeségeink idén, és azokon próbálunk meg javítani" - nyilatkozta Adrian Newey az Autosportnak. "Még mindig vannak olyan területek, amelyeken lehetne javítani, de ahogy mindig, ez is a téli fejlesztési verseny alatt fog eldőlni."

"Van néhány szabályváltozás - főleg a kipufogókivezetés és a motorvezérlés korlátozása - ez azt jelenti, hogy a kipufogóhatás (a diffúzorba vezetett kipufogók idén jelentősen hozzájárultak a leszorítóerő növekedéséhez - a szerk.) szinte a nullával lesz egyenlő. Tehát mindenki megpróbál majd azon dolgozni, hogy valahogy visszaszerezze az elvesztett leszorítóerőt, aki előáll a legjobb megoldással, vélhetően az lesz a jövő év nyertese" - tette hozzá.

"Nem tudom, lehet" - válaszolta arra a kérdésre, hogy szerinte a riválisokat érzékenyen érintette-e a Red Bull 2011-es formája. "Nem kommentálhatom azt, hogy valaki más hogyan érez vagy gondolkodik."

"Amit mondhatok, hogy a mi nézőpontunkból azt kell tenni, amit mindig is pártoltunk: leszegjük a fejünket, csak a saját dolgunkkal törődünk, megpróbáljuk a legjobb munkát elvégezni a télen, és akkor meglátjuk, hogy hová kerülünk."

Newey nem számított arra, hogy a csapata ilyen kimagaslóan fog teljesíteni idén, mert a téli teszteken a Ferrari nagyon erősnek tűnt. "Nem lehetsz biztos a dolgodban az előszezoni tesztek után, de tisztán úgy látszott, hogy a Ferrari lesz a fő riválisunk, mert a McLaren küszködött a kipufogórendszerével."

"De aztán fájdalmasan jó és gyors munkát végeztek azzal, ahogy lemásolták a miénket az utolsó teszt és az első verseny közötti időben, a melbourne-i teljesítményük váratlan volt. Ezután jött a szokásos fejlesztési verseny."

"Volt néhány pálya, ahol nem igazán jött ki nekünk a lépés, főleg a hűvös júliusi és augusztusi időjárásban, amikor szenvedtünk. De aztán voltak olyan versenyek is, ahol a korábbi években nem teljesítettünk jól - mint például Monzában és Spában -, de idén felettébb versenyképesnek bizonyultunk" - fejezte be Newey.