Vágólapra másolva!
A veterán olasz szerint nem tesz jót a sportágnak, hogy egyre több helyen alkalmaznak olyan pilótát, aki fizet azért, hogy versenyezhessen.

A 37 éves Jarno Trullinak ugyan még egy szezonra megvan a szerződése a Team Lotusból Caterham névre váltott istállóval, ennek ellenére olyan spekulációk kaptak lábra, hogy a helyére a Renault-tól elbocsátott Vitalij Petrov pályázik. Talán ezért emlékeztetett most mindenkit Trulli arra, hogy mi történt a Renault-nál idén, ahol Petrov és Bruno Senna személyében két olyan pilótát alkalmaztak, aki a szponzori hátterének köszönhette a versenyzőülést.

"Kubica remek versenyző, aki a legjobbat tudja kihozni egy autóból" - nyilatkozta Trulli a La Repubblica c. lapnak. "Emiatt ők voltak a fekete ló. Amikor kiderült, hogy Robertre nem számíthatnak, befellegzett nekik. Petrov nem volt abban a helyzetben, hogy első számú pilóta legyen, Sennáról pedig kiderült, hogy nem elég jó."

"A tapasztalatával Nick Heidfeld majdnem annyi pontot gyűjtött, mint Petrov, pedig csak a szezon felén indult. Nincs erre szabály, de igaz, hogy akik fizetnek, kevésbe vannak hozzászokva a szenvedéshez. Ők kevésbé elkötelezettek. Versenyeztetni őket üzleti döntés, de a véleményem szerint nem éri meg."

Trulli véleményét alátámasztja, hogy amikor Eric Boullier-t, a Renult csapatfőnökét az Autosport arról kérdezte, hogy véleménye szerint mi volt a fő oka a csapat idei küszködésének, így válaszolt: "Főképp Robert (Kubica). Nagy veszteséget szenvedtünk el a sport oldaláról, ami összefüggésben volt a sebességünkkel, és morális veszteség is érte a csapatot. De volt közvetett veszteségünk is. Robert egyik legnagyobb erénye a mentális erőssége és a csapat elkötelezettsége, hogy jobbá tegye a dolgokat. Nem tudjuk, hogy ez mennyibe került nekünk, mert talán az előre kivezetett kipufogó fejlesztése is másképp végződhetett volna Robert visszajelzéseivel."