Vágólapra másolva!
A Ferrari elnöke szerint az évi tizenöt tesztnap nem elegendő ahhoz, hogy a csapatok felkészüljenek, különösen a fiatal tehetségek kerülnek hátrányba. A tesztkorlátozással megspórolt összeget így a szimulátorokra kell költeni.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo úgy véli, a jelenleg érvényben lévő tizenöt napnál sokkal több tesztlehetőséget kellene biztosítani a csapatoknak. Bár 2012-ben az idény közben, májusban sor kerül egy háromnapos gyakorlásra Mugellóban, a tesztelésre szánt napok számát ez sem növeli, hiszen télen csak háromszor négy napig lesz lehetőség az új autók kipróbálására.

"Én is támogattam a tesztek számának csökkentését, amikor még túl sok volt belőlük" - idézi Montezemolót az Autosport. "Egy középutat kell találnunk. Furcsa, hogy a világ egyik legprofibb sportjában a részvevőknek nincs lehetőségük a gyakorlásra."

Montezemolo szerint a tesztkorlátozás miatt elsősorban a fiatal versenyzők kerülhetnek hátrányba. Bár a Ferrarinak saját versenyzői akadémiája van, a pilóták tehetségét nem tudják F1-es autóban felmérni. "Azt nem tehetem meg, hogy GT-autókkal vagy gokarttal versenyeztetem őket. Giancarlo Fisichella jól szerepelt a Forma-1-ben, de amikor GT-autóra váltott, az első három-négy futamon Gianmaria Bruni és Jaime Melo sokkal gyorsabb volt nála a Ferrari 458-ban. Más azt az autót vezetni, mint egy együlésest" - magyarázta.

A Ferrari azért is veszített sokat a korlátozással, mert így saját pályáikon, Fioranóban és Mugellóban sem tudnak tesztelni. Az olaszok szimulátoráról ráadásul úgy hírlett, hogy gyengébb a vetélytársakénál, ezért a Ferrari óriási kiadások árán korszerűsítette. A helyzet iróniája, hogy a tesztkorlátozást éppen a költségek csökkentése érdekében vezették be.

'"Fioranóban nem tesztelhetünk, így viszont hatalmas összegeket kell a szimulátorba fektetnünk" - nyilatkozta az elnök. "Láthatják, hogy a szimulátorunk akkora, mint egy önálló épület."

Montezemolo úgy gondolja, a Forma-1-nek ki kellene használnia, hogy a versenynaptárban szereplő helyszínek mellett is rengeteg olyan pálya van Európában, amely alkalmas lenne a tesztelésre. Szerinte a szponzorok számára is vonzó lehetőséget nyújthatna a gyakorlások köré szervezett program. "Olaszországban például a Monzában rendezett futam mellett tesztelhetnénk Mugellóban, míg Nagy-Britanniában pedig a versenyt Silverstone-ban, a tesztet pedig Brands Hatch-ben bonyolíthatnánk le" - vetette fel, majd kijelentette: szerinte a szponzorok számára is vonzóvá lehetne tenni a teszteket.

"A tesztelés lehetőséget nyújtana különböző rendezvények szervezésére, a futamokon kívül is szórakoztathatnánk az ügyfeleinket. Fontos, hogy az F1 nagy figyelmet fordítson a marketingre" - vélte.