Vágólapra másolva!
A mezőny legkisebb csapata érdekes közleményt adott ki, amelyben hangsúlyozzák, hogy a 2012-es modelljük teljesen önálló fejlesztés lesz.

A Hispania közleményben cáfolta, hogy a 2012-es autójukat egyik riválisuk, a jövőre Caterhammé átvedlő Lotus cége fogja tervezni. "A sajtóban mostanában megjelent információkra reagálva a HRT F1 Team tagadja, hogy a Caterham Technology and Innovation, a Caterham F1 egyik leányvállalata fogja tervezni és gyártani a csapat F112-es kasztniját" - írták.

"A megjelent hírekkel ellentétben azt az autót, amellyel a HRT F1 Team a következő szezonban indulni fog a Forma-1-es világbajnokságban, a csapat müncheni főhadiszállásán fejleszti a Jacky Eeckelaert és az aerodinamikai főmérnök, Stephan Chosse által irányított technikai stáb."

A Hispania az első autóját még a Dallara tervezte. 2010 márciusában csatlakozott hozzájuk a jelenleg már a Mercedes technikai igazgatójaként dolgozó Geoff Willis, ám idén szeptemberben elhagyta őket, mert nem tudták biztosítani számára a megfelelő feltételeket. Ezután bízták meg Eeckelaertet az új autójuk tervezésével.

A csapat idén nem tudta tesztelni az autóját a szezon kezdete előtt, ezért a versenyzői nem is kvalifikálták magukat az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra. A közleményben azonban azt is egyértelművé tették, hogy jövőre már időben elkészülnek majd. "A szoros határidők és a 2012-es szabálymódosítás ellenére, amely szerint a kasztninak a tesztelés megkezdése előtt át kell majd esnie a kötelező törésteszten és homologizáción, a csapat bízik abban, hogy a februárban kezdődő tesztszezonra megépül az új autója" - írták.

A Hispania egyik versenyzője Pedro de la Rosa lesz, aki évekig a McLaren tesztpilótájaként dolgozott. Ő elismeri, hogy időbe telhet, amíg az istálló ledolgozza körönként 3-4 másodperces hátrányát, ugyanakkor úgy véli, a projektnek "nem nagyobb a füstje, mint a lángja."

"Óriási kihívás vár ránk. Maradhattam volna a McLarennél, de ehhez sokkal nagyobb kedvem volt" - mondta. "Itt nehezebb dolgom lesz, viszont a feladat is érdekesebb. Dávid leszünk a Góliátok ellen, de büszkék lehetünk rá, hogy nálunk sokkal erősebb és nagyobb költségvetésű csapatokkal fogunk harcolni, amelyek már ötven éve építenek Forma-1-es autókat."