Vágólapra másolva!
Az évtized egyik legpocsékabb F1-es üzletét kötötték meg, amikor 17,6 millió fontot fizettek ki a teljesen hatástalan CFD-fejlesztésekért. Óriási a veszteségük.

Bár a közvélemény általában a Hispaniát tartja a Forma-1 leggyengébb csapatának, valójában idén és tavaly is a Virgin Racing lett az utolsó a konstruktőrök között. Az istálló 2010 novemberében gazdát cserélt, és a sportkocsikat építő orosz cég, a Marussia tulajdonába került, amely azt tűzte ki célul, hogy a 2014-ben megrendezendő első Orosz Nagydíjon a dobogóra juttassa a csapatot.

Ez azonban az Independent értesülései szerint még annál is nehezebb feladat lesz, mint amilyennek tűnik, a Virgin Racing ugyanis történetének első 14 hónapjában - 2010 decemberéig - 35,3 millió brit fontnyi adózás előtti veszteséget halmozott fel. A csapat könyveléséből kiderül, hogy nem kevesebb, mint 17,6 millió fontot (kb. 6 milliárd forintot) fizettek ki a Wirth Researchnek az autójuk teljesen eredménytelen fejlesztéséért.

A Virgin eredetileg azt hangoztatva érkezett meg az F1-be, hogy aerodinamikai programját a költséges üzemeltetésű szélcsatorna helyett teljes egészében számítógépes áramlástani modellezéssel, CFD-vel fogja lebonyolítani, ami forradalmasíthatja a tervezési folyamatokat. A munkát a rutinos Nick Wirth cégére, az American Le Mans Seriesben sikeres Acura ARX-01 prototípust is tervező Wirth Researchre bízták, de a kísérlet teljes kudarccal zárult: az autó 2010 és 2011 között alig változott, s a csapat legjobb eredménye a négy 14. hely maradt.

Ezért idén júliusban bejelentették, hogy szerződést bontottak Wirthszel, felvásárolták a Wirth Research F1-es ágazatát, és együttműködésre léptek a McLarennel, aminek keretében használhatják a wokingi istálló szélcsatornáját a fejlesztésekhez. Ez lényegében azt jelenti, hogy a 17,6 millió fontot kidobták az ablakon, mert egy tapodtat sem jutottak előrébb.

A csapatfőnök John Booth ugyanakkor már látja a fényt az alagút végén, mégpedig a Renault egykori technikai igazgatója, a Forma-1-től a 2008-as szingapúri ütközésbotrány kapcsán eltiltott Pat Symonds jóvoltából, aki jelenleg tanácsadóként dolgozik a Marussia Virgin főhadiszállásán, Banburyben.

"Egyelőre nem nevezhetjük technikai igazgatónak, úgyhogy csak technikai tanácsadóként van nálunk, de teljes erőbedobással, heti hét napon át dolgozik" - mondta a Reutersnek. "Pat jelenlétének köszönhetően sikerült összegyűjtenünk a megfelelő tervezőgárdát. Pat olyan stábot toborzott, amilyet nekünk biztosan nem sikerült volna."