Vágólapra másolva!
Az FIA Motorsport Világtanácsa idei utolsó ülésén szentesített egy sor szabálymódosítást. A versenyek hossza a megszakításokkal együtt sem lehet majd több négy óránál, a lekörözöttek pedig nem fogják zavarni az éllovasokat a Safety Car-fázisok után.

Jövőre a versenyzőknek nehezebb lesz kivédeniük a támadásokat, mert miután lehúzódtak az ideális ívről, hogy megakadályozzanak egy előzési kísérletet, egyáltalán nem húzódhatnak vissza rá a következő kanyarig. Többek között erről is döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) idei utolsó, Újdelhiben tartott ülésén.

Mivel idén többször felmerült a kérdés, hogy hányszor szabad irányt váltani védekezés közben, az FIA az októberi Koreai Nagydíjtól kezdve tisztázta az erre vonatkozó szabály értelmezését, megszabva, hogy az elöl haladó versenyző csak akkor húzódhat vissza az ideális ívre a kanyar előtt, ha kívül legalább egy autónyi helyet hagy maga mellett. Ezt most 2012-re még tovább szigorították.

A WMSC emellett visszahozta azt a régebben már érvényben lévő szabályt is, hogy egy Safety Car-fázist követő újraindítást megelőzően a lekörözött autók visszavehetik a körüket, ily módon nem akadályozva az éllovasok küzdelmét. A versenyek maximális hosszát, amelyre eddig semmilyen korlát nem vonatkozott, az esetleges megszakításokkal együtt is négy órában szabták meg. Ez a módosítás a négy óra négy percig tartó Kanadai Nagydíj miatt vált időszerűvé. Egy másik újítás szerint a megszakítás pillanatában a bokszban tartózkodó autók az újraindítás előtt elfoglalhatják majd korábbi pozíciójukat a rajtrácson.

Szabályba foglalták azt is, hogy a versenyzők a jövőben a fel- és levezető körökben sem vághatják le indokolatlanul a kanyarokat, vagy hagyhatják el a pályát. Ugyanakkor 2012-től a pénteki edzésnapon bármennyit felhasználhatnak a hétvégén rendelkezésükre álló gumiszettek közül - eddig csak két garnitúra elsődleges (rendszerint a keményebb) és egy garnitúra opciós (lágyabb) keverékű slickből gazdálkodhattak.

Forrás: Red Bull

A Sportszabályzat tartalmazni fogja, hogy az elmúlt évekkel ellentétben nemcsak a téli előszezonban, hanem idény közben is rendeznek majd egy háromnapos tesztet, de az autóknak már a tesztelés megkezdése előtt át kell menniük az FIA kötelező töréstesztjein. Ez eddig nem így volt.

A WMSC jóváhagyta a Technikai Szabályzatban tervezett módosításokat is. Az összes csapat által használt egységes motorvezérlő-elektronika, az ECU beállítási paramétereit 2012-től a nem az istállók között szétosztott technikai direktívákban, hanem a nyilvános szabályzatban teszik majd közzé. Az autókat a sportbírók által vészhelyzetben az eddiginél könnyebben elérhető áramtalanítóval szerelik fel, és bővítik a kötelező töréstesztek körét.

A legfontosabb, várhatóan az erőviszonyokat is befolyásoló műszaki változás azonban az lesz, hogy a kipufogókat felfelé vezetik ki, mégpedig olyan módon, hogy a kiáramló gáz minél kevésbé legyen hatással az autók aerodinamikai teljesítményére. Ez a befújt diffúzorok különféle változatainak idei elterjedése miatt vált szükségessé.