Vágólapra másolva!
A versenyzők szeretnék, ha a Pirelli jövőre kevésbé lenne konzervatív a gumiválasztást illetően. Paul Hembery a háromkiállásos futamokat tartja ideálisnak.

A Forma-1-be a szezon elején visszatérő Pirelli gumik nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az idén fordulatosabb versenyeket láthatott a közönség. A csapatok dolgát különösen az idény elején nehezítette meg, hogy az olasz gyár abroncsai hamarabb elkoptak, mint az elmúlt években használt Bridgestone-ok. Az istállók és a versenyzők azonban hamar rájöttek, hogyan tudnak a leghatékonyabb módon bánni a különböző keverékekkel - az elmúlt néhány futamon már egyenesen óvatosnak nevezték az olasz gyártó gumiválasztásait.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója azt ígéri, jövőre agresszívabb keverékekkel fogják garantálni, hogy izgalmasak maradjanak a futamok. Ha úgy gondolják, hogy a csapatok túlságosan kiismerték az abroncsokat, módosítani fogják őket. "Nagyon érdekes volt néhány versenyző véleményét hallani. Azt mondják, hogy a szezon elején kicsit aggódtak, most viszont arra ösztönöznek minket, hogy legyünk még rámenősebbek - megértették ugyanis, hogyan tudják irányítani a gumik viselkedését" - idézi az Autosport Hemberyt.

Forrás: AFP

A Pirelli azt is szeretné elkerülni, hogy a keményebb keverékek használatát az idei szezonhoz hasonlóan elhanyagolják a csapatok. Hembery elismeri, hogy az idén nem sikerült megtalálniuk az egyensúlyt a lágyabb és keményebb keverékek között. "A lágy, valamint szuperlágy keverékeknek gyorsnak kell lenniük, nagy gumikopással" - magyarázta. "A cél az, hogy a közepes gumi lassabb legyen, viszont stabilabb - így ki kell számolniuk, hány kört tehetnek meg az egyik keveréken, mielőtt már érdemesebb lenne a másikat feltenni."

"Idén nem erről volt szó" - folytatta. "Mindenhol a lágy abroncsokat használják - sajnos a versenyzők már több mint 20 kört is megtesznek egy szett abroncson -, a keményebb keveréket pedig csak a futam végén, egy rövid etapra teszik fel. Túl nagy a különbség a két keverék teljesítménye között."

Bár eddig az átlagosan 2,5 kiállást tartotta optimálisnak, Hembery elárulta, hogy jövőre futamonként hármat céloznak meg. "Azt hiszem, négy már túl sok lenne, a kettő viszont még rendben van" - vélekedett. "Néhány versenyen két, máshol három kiállást láthatunk majd - alkalmanként talán az is előfordulhat, hogy az autók négyszer állnak ki a bokszba, az izgalmak kedvéért. Ha a háromkiállásos futamok lennének többségben, azzal nemcsak mi, hanem a csapatok is elégedettek lennének."