Vágólapra másolva!
Azt mondja, részt vásárolhatnak a Forma-1-ből, ha cserébe ők is eladják egy részüket a CVC-nek.

A Forma-1 keretszerződése, a Concorde Agreement előző ciklusainak végét állandó szócsaták kísérték, és a csapatok többször azzal fenyegetőztek, hogy kiszállnak a sportból, ha a kereskedelmi jogok tulajdonosa nem teljesíti a követeléseiket - azaz nem ad nekik nagyobb szeletet a bevételek tortájából. A jelenleg is zajló alkudozásokról azonban egyelőre nem szivárgott ki sok részlet, aminek az az oka, hogy amikor a legutóbbi alkalommal megállapodtak Bernie Ecclestone-nal, vállalták, hogy nem próbálják meg a nyilvánosság előtt zsarolni őt. A fenyegetőzésüket, miszerint közösen új világbajnokságot indítanak, Ecclestone úgysem vette komolyan.

Ám a színfalak mögött most is folyik a vita a feltételekről. A pitpass.com úgy tudja, a csapatok részesedést akarnak szerezni a Forma-1-ben - ez egyébként régi tervük -, hogy ne legyenek kiszolgáltatva a sport tulajdonosának, a CVC Capital Partnersnek. Ecclestone most ugyanazért nem enged nekik, amiért korábban sem engedett: úgy gondolja, az érdekkülönbségeik miatt úgysem tudnak egységesen fellépni, tehát csak blöffölnek. Állítólag azt az ajánlatot tette nekik, hogy vásárolhatnak tulajdonrészt az F1-ben, ha cserébe ugyanolyan értékben eladnak egy részt a saját csapatukból is a CVC-nek. Ez biztosítaná, hogy a két fél egymásra legyen utalva, és a túlélésért küzdő kis alakulatoknak, mint a Hispania, előnyös is lenne, de valószínűleg a nagyok egyike sem egyezne bele. Ecclestone megjegyezte, "szeretném, ha a csapatok többet keresnének, azt azonban nem könnyű elérni, hogy kevesebbet költsenek".

A pitpass.com korábbi értesülései szerint a CVC-nek 2018-ig meg kell válnia a Forma-1-től, mivel magántőkecégként mások vagyonából gazdálkodik, és 2005-ben azzal a feltétellel fektette be a sportba a pénzt, hogy a futamidő tíz év lesz, ami legfeljebb három évvel hosszabbítható meg. Ecclestone most azt állította, a cég jobban járna, ha nem eladná a sportot, hanem kibocsátaná a részvényeit valamelyik ázsiai tőzsdére. "Ha meg akarnék szabadulni az F1-től, a szingapúri vagy hongkongi tőzsdére vinném" - nyilatkozta a Telegraphnak.

Ecclestone már korábban is megpróbálta piacra dobni a Forma-1 részvényeit. Akkor, az 1990-es években a londoni tőzsdét szemelte ki erre célra, de az Európai Bizottság közbelépett, és a kísérlete a versenytörvényeken elbukott.