Vágólapra másolva!
A Pirelli szerint a csapatok lassan megszokták az idei gumikeverékeket, ezért jövőre változtatnak rajtuk, még lágyabbak lesznek az abroncsok.

Az idei szezon legtöbb futama meglehetősen izgalmasra sikeredett, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy az idén beszállt új gumiszállító, a Pirelli más megközelítést alkalmazott, mint a korábbi beszállító Bridgestone. Az új abroncsok gyorsabban koptak a régieknél, ráadásul a kopásuk sem egyenletes, mert hirtelen jön el az pont, amikor drasztikusan veszítenek a tapadásból. Nem is győzték kommunikálni a szezon első felében, hogy ez nem azért van így, mert nem tudnak tartós gumikat gyártani, hanem szándékosan, az izgalmak fokozása végett (akit bővebben érdekel a téma, olvassa el a Pirelli motorsport igazgatójával, Paul Hembery-vel a Magyar Nagydíjon készített interjúnkat).

A német Auto Motor und Sport c. lap szerint a Pirelli nem elégedett meg az idei eredményekkel, jövőre még több izgalmat csempésznének a versenyzésbe azzal, hogy még puhább keverékeket készítenek. Ezzel alighanem feladják majd a leckét a mérnököknek, akik már a 2012-es autókat tervezik.

"Láthatjuk, hogy a bokszkiállások száma csökken" - nyilatkozta Hembery. "A versenyzők jobban bánnak a gumikkal, a mérnökök jobb beállításokat találtak, a gumikat egyre jobban megtanulják kezelni."

"Meg kell próbálnunk ezeknek a srácoknak újra 'kemény diót' adni, hogy megint feltörjék. Hembery azt is elárulta, hogy az új kemény gumi nagyjából olyan lesz, mint amit ma közepesként ismert keverék.

Abu-Dzabiban a csapatok pénteken kipróbálhattak egy új lágy keveréket is. "Valami ilyesmi lesz jövőre a közepes" - mondta Hembery, majd hozzátette, hogy még puhább keverékeken is dolgoznak.

A Pirelli jelenleg azzal a problémával küzd, hogy nincs olyan autója, amivel megfelelően tesztelhetné az új gumikat. Az ideieket tavaly még a 2009-es Toyotán kísérletezték ki, de az az autó már a múzeumban van, így sürgősen keríteniük kell egy új versenyautót.

"Kértük a csapatokat, hogy álljanak elő egy megoldási javaslattal, de jelen pillanatban még nincs ilyen. Ezek az autók folyamatosan fejlődnek, valahogy tartanunk kell velük a lépest" - tette hozzá Hembery.