Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton Abu-Dzabiban hibátlan teljesítményt nyújtva, győzelemmel kerekedett felül az elmúlt hónapokban tapasztalt nehézségeken, Jenson Button versenyét viszont a KERS visszatérő meghibásodása nehezítette meg.

Lewis Hamilton rendkívül nehéz időszakon esett át a júliusi Német Nagydíjon aratott győzelme óta: míg csapattársa, Jenson Button nagyszerű formában gyűjtötte a dobogós helyezéseket, ő többnyire a különféle incidensei és magánéleti problémái miatt került előtérbe. Az Abu-Dzabi Nagydíjon azonban véget vetett rossz sorozatának, Sebastian Vettel első körben kapott defektje után végig a kezében tartotta a verseny irányítását, és megszerezte idei harmadik győzelmét.

A címvédő kiesése után Hamilton győzelmére már csak Alonso jelenthetett volna veszélyt, aki a verseny második felében egy későbbi bokszkiállással próbált a brit elé kerülni, azonban a McLaren egyértelműen gyorsabbnak bizonyult az utolsó etapban használt közepes gumikon. "Képes voltam tartani a köztünk lévő különbséget, és irányítani tudtam a versenyt, ma elég gyors voltam ehhez. Amikor Fernando felgyorsult, én is jobb köröket tudtam futni - akárhányszor közelebb került hozzám, egy kicsit el tudtam húzni tőle" - magyarázta Hamilton a futam után.

A brit elárulta, a futam végén már csak arra kellett figyelnie, hogy elterelje a gondolatait az esetleges győzelemről. "Az utolsó körökben azon kaptam magam, hogy kezdek a győzelemre gondolni, de igazából nem akartam, hogy ez járjon a fejemben, ezért folyamatosan ezt mondogattam magamnak: 'Ne is próbálj erre gondolni!' Ez működött: sikerült elkerülnöm, hogy elkalandozzon a figyelmem" - nyilatkozta a bajnokság ötödik helyén álló versenyző, aki sikerének köszönhetően már csak hat ponttal marad el a tabellán előtte álló Mark Webbertől.

Forrás: McLaren
Hamilton öröme

A harmadik helyen célba érő Button versenye nem volt ilyen sima, a futam nagy részében ugyanis azzal volt elfoglalva, hogy a rakoncátlankodó KERS rendszerét működésre bírja. "Körülbelül tizenöt kör után elromlott, és ez nem csak a kanyarok utáni kigyorsításnál csökkenti a teljesítményt, hanem a motorféket is befolyásolja" - árulta el. "Szerencsére a mérnököm szólt a rádión, hogy találtak megoldást a problémára, és újra működésbe hozhatom - bár ez azzal járt, hogy néhány körönként gombokat kellett nyomogatnom a kormányon, mert a KERS csak időközönként tért vissza."

Forrás: McLaren
McLaren-ünnep Abu-Dzabiban

Button elárulta, egy kanyarhoz közeledve soha nem tudta, hogy a kigyorsításnál számíthat-e a KERS segítségére, így rendkívül nehéz volt visszavernie az őt körökön keresztül támadó Mark Webber támadásait. Az ausztrál a 14. körben egy pillanatra meg is előzte őt, de a brit azonnal visszavette a helyét, később pedig egy elrontott bokszkiállás és az eltérő taktika miatt már nem jelentett rá veszélyt. A mai futam után egyébként biztossá vált, hogy Button Hamilton előtt végez a bajnokságban, Fernando Alonso azonban tíz pontra megközelítette őt a második helyért zajló küzdelemben.

Martin Whitmarsh rendkívül boldog a futamon elért eredmények miatt, és hangsúlyozta, hogy a Button autójában felmerülő probléma kivételes esetnek mondható. "Tisztelettel kell adóznom a Mercedes-Benz kiváló rendszere előtt. Egész évben bámulatosan megbízható volt, és jelentős előnyt hozott a teljesítményünkben is - a mai hiba rendkívül ritkának mondható" - védte meg a Mercedes KERS-ét a csapatfőnök, aki Brazíliában is győzelmet vár a McLarentől.