Vágólapra másolva!
A Red Bullnál nem értik, miért kapott defektet Sebastian Vettel az első kanyarban, azt viszont tudják, hogy a verseny feladását eredményező futóműhiba a kavicságyban keletkezett. Mark Webber jól vezetett, de egy lassú kerékcsere megpecsételte a sorsát, és a taktikaváltás ellenére sem tudott a dobogóra állni.

Sebastian Vettel remekül rajtolt, már az első kanyarban tetemes előnnyel vezetett Lewis Hamilton előtt, amikor hirtelen jobb hátsó defektet kapott, és kipördült. Utána még visszaevickélt a bokszba, de ott kiderült, hogy megsérült a futóműve, és fel kell adnia a versenyt. "Az első kanyar kijáratánál még úgy tűnt, minden rendben van, de ahogy befordultam a másodikba, az autó jobb hátuljánál valami furát éreztem. Meglepett, hogy gyorsan meg kellett fognom az autót, de a második alkalommal már nem tudtam megtenni, túl sok levegő szökött ki a jobb hátsó abroncsból."

"Elveszteni a versenyt, ilyen korán, természetesen fáj. Nem sokat tehettünk, ezután megragadtam a lehetőséget, hogy egy kicsit tanultak a bokszutcai irányítóközpontban" - tette hozzá a 24 éves kétszeres világbajnok.

Csapattársa, Mark Webber futama jól indult, az első etapban élvezetes párharcot vívott az időnként KERS nélkül autózó Jenson Buttonnal, de aztán egy elhibázott kerékcsere miatt visszaesett Felipe Massa mögé. Ekkor három kiállásos taktikára váltott, a végére a brazilt le is gyűrte, de Buttont már nem tudta megelőzni. "A dupla DRS-zóna trükkös volt itt, az elsőben könnyű volt végrehajtani az előzést, de a másodikban nem: ha megelőztem ott Jensont, akkor vissza tudott előzni. Ma trükkösnek bizonyult a DRS használata: nehéz volt végrehajtani az előzést, de még nehezebb volt meg is tartani a helyet" - tette hozzá az ausztrál.

Christian Horner csapatvezető a futam után elárulta, hogy Vettel autójának vizsgálata nem adott magyarázatot a műszaki hibára. "Jelen pillanatban, amit az adatokból látunk, az az, hogy nagyszerűen rajtolt. Bement az 1-es kanyarba, és a rázókövön hirtelen leesett a guminyomás. Mire beért a 2-es kanyarba, már nem volt nyomás a gumijában, ez okozta, hogy megpördült az autóval. Ez rongálta meg a futóművet, és végül is ezért kellett feladnia a versenyt."

Forrás: Red Bull
Még a kerékcsere sem jött össze a Red Bullnak

"Most még nem tudjuk, hogy egy apró törmelék volt-e az egyik betétfutamból, mivel nem ment rá magasan a kerékvetőre, nem csinált semmi más gyanúsat. Úgy tűnik, csak pechesek voltunk ma."

Horner elárulta, hogy a telemetria semmilyen hibát sem jelzett a felvezető körben. "A gumi rendben volt az 1-es kanyar bejáratánál, ezután csak azt láttuk, hogy hirtelen elveszti a nyomását. Akkor keletkezett a kár, amikor a kerékagy beleásta magát a földbe pörgés közben. Annyira megrongálta a nyomtávrudat, hogy nem lehetett tovább menni vele, nem lett volna biztonságos folytatni. Jó, hogy ez idén történt, és nem tavaly, amikor a világbajnoki címért küzdöttünk itt"- tette hozzá mosolyogva.

"Mark szoros csatát vívott Jenson Buttonnal. Az első bokszkiállásánál történt egy kis hiba a kerékaggyal, emiatt hátraesett Felipe Massa mögé. Ekkor úgy döntöttünk, más stratégiára, három kiállásra váltunk. Ez volt az egyetlen esélyünk, ha meg akartuk verni Massát, és utolérni Jensont. Sajnos már nem volt rá idő, hogy elég előnyt autózzon ki a végén, de megérte megpróbálni, és Mark jól vezetett. Ma a negyedik hely volt a legjobb, amit elérhettünk. Frusztráló érzés, hogy az idei első kiesését egy gumiprobléma okozta."