Vágólapra másolva!
Charlie Whiting versenyigazgató levélben figyelmeztette a csapatokat, hogy a szokásosnál jobban szemmel tartja majd a sikánt levágó versenyzőket, és minden esetet jelentést tesz a sportfelügyelőknek.

A sikánokkal és éles fordulókkal teletűzdelt Yas Marina Circuit számos lehetőséget ad a versenyzőknek a kanyarok levágására, ami az FIA figyelmét sem kerülte el. Charlie Whiting versenyigazgató ezért levélben értesítette a csapatokat, hogy a hétvégén különösen szigorúan bánnak majd a szabálytalankodókkal.

A problémát leginkább a 6-os, 9-es és 12-es kanyarok jelentik - ha valaki ezek bukóterét használva jut előnyhöz, azonnal jelenteni fogják a sportelügyelőknek. Whiting levelében emellett két konkrét esetre is kitért.

"Ha két autó egymáshoz közel érkezik meg a 8-as kanyarhoz, és az elöl lévő autó a 9-es kanyart levágva a korábbinál nagyobb előnnyel tér vissza a pályára, jelenteni fogjuk a sportfelügyelőknek, hogy pályaelhagyás révén jutott hozzá" - fogalmazott.

A 8/9-es sikánban elkövetett szabálytalanság azért különösen kényes, mert ezután helyezkedik el a második DRS zóna mérési pontja. Ezért, ha a hátul haladó autó a 9-es kanyar levágása után kerül egy másodpercen belül ellenfeléhez, nem használhatja az állítható hátsó szárnyat.

Whitning hozzátette, ha bárki "egyértelmű és indokolható ok nélkül" használja a bukótereket egy levezető körben, szintén vizsgálatra számíthat.