Vágólapra másolva!
A Mercedes utánajár, miért ért el gyengébb végsebességet Rosbergnél. A csapat egyébként elégedett, mivel megint sikerült spórolnia a gumikkal.

A Mercedes elégedett az Abu-Dzabi Nagydíjra megszerzett 7-8. rajthelyével, de nem érti, hogy Michael Schumacher autója miért volt lassabb az egyenesben, mint Nico Rosbergé.

Schumacher az időmérő három etapjában rendre 1,5, 1,1, majd 0,9 másodperccel maradt el csapattársától, és hátrányának aránytalanul nagy részét szedte össze a pálya hosszú középső szektorában, amit pedig a hátsó egyenes ural. Bár a végsebességük közel azonos - Rosbergé 317,7, Schumacheré 317,5 km/ó - volt, az egyes mérési pontokon eltérő tempóval haladtak át: a hétszeres világbajnok az elsőnél 3,1, a másodiknál 2,0, a harmadiknál 3,6 km/ó-val haladt lassabban Rosbergnél.

Ezt annak is lehetne tulajdonítani, hogy Rosberg jobban gyorsított ki a kanyarokból, a Mercedesnél azonban valamilyen problémára gyanakszanak. "Ez viszonylag sima időmérő volt számunkra, mindkét versenyzőnk és a csapatunk is nagyon szép munkát végzett" - mondta az istállót irányító Ross Brawn. "Ugyanakkor Michael autója az egyenesben valamiért lassabb volt Nicónál, ami hátráltatta őt hozzá képest, ezért ennek utána kell járnunk, hogy megértsük az okát. Ettől eltekintve jó formában vagyunk."

A Mercedes sportprogramját vezető Norbert Haug szerint a csapat elérte a maximumot. "Ismét azt a stratégiát követtük, hogy holnapra igyekeztünk megspórolni gumikat, és bízunk benne, hogy ez ugyanúgy kifizetődik majd, mint az utóbbi néhány versenyen" - mondta.

Forrás: AFP

Ezt az időmérő döntőjébe két nagydíj után ismét bekerülő Schumacher is megerősítette. "A Q1-ben félbehagytam az utolsó körömet, hogy takarékoskodjak a gumikkal, és a Q3-ban is az volt az örömhír, hogy megspóroltam egy további garnitúrát" - magyarázta. "A gumikkal várhatóan nem lesz komoly probléma, tegnap leteszteltük a viselkedésüket a második szabadedzésen, a versennyel megegyező napszakban. Nekünk jól jöhet, hogy a futamon csökkenni fog az aszfalt hőmérséklete, mivel küszködünk kissé a gumik túlmelegedésével."

Rosberg érdekes módon ellentmondott ennek, mondván, "az aszfalt hőmérséklete csökkent az edzés folyamán, ezért egyre nehezebb volt munkára fogni a gumikat." Ráadásul, tette hozzá, "a Q3-ban teljesített második körömben túl nagy forgalomba kerültem, így a gumikat nem tudtam kellőképpen felmelegíteni, ami a mért körömben hátrányt jelentett. Azt hiszem, különben még előrébb végezhettünk volna. De legalább a pálya jobbik feléről rajtolhatok."

Rosberg, aki idén nyolcadszor rajtolhat majd a 7. kockából, az összetettben mindössze 5 ponttal vezet Schumacher előtt, miután Indiában nagy csatában kikapott tőle.