Vágólapra másolva!
Az Indiai Nagydíjon a Ferrari látványosan hajlékony első szárnnyal kísérletezett. A Red Bullnak van tippje arra, hogy az olaszok honnan merítettek inspirációt az alkatrész elkészítéséhez.

A Red Bullra több mint egy éve mutogatnak ujjal a riválisok, azzal vádolva a világbajnok alakulatot, hogy hajlékony első szárnyakat használ, amelyek növelik a leszorítóerőt. Minden egyes alkalommal visszaverte a támadásokat a Red Bull, sőt az alkatrész a Nemzetközi Automobil Szövetség többször szigorított tesztjein mindannyiszor átment.

Indiában a Ferrari keltett feltűnést azzal, hogy látványosan hajlékony első szárnnyal kísérletezett, a Red Bull megoldásával ellentétben azonban az elem kilengése akkora volt, hogy a hosszú egyenesben szikrákat szórt. A pénteki nap után az első és harmadik hely volt a Ferrarié, a harmadik szabadedzésen, amikor kevésbé hajlékony szárnyat használt a csapat, rögtön egy másodpercesre hízott Fernando Alonso hátránya.

A Ferrari sokáig próbálkozott a Red Bulléhoz hasonló szárny tervezésével, de nem járt sikerrel. A világbajnok alakulatnak van tippje arra, hogy a Ferrarinak hogyan sikerült mégis elkészítenie a hajlékony elemet: még az Olasz Nagydíjon történt, hogy Mark Webber ütközött Felipe Massával, majd a Parabolicában kicsúszott.

Letört a Red Bull első szárnya, az alkatrésznek pedig csak a fele került elő, a másik szőrén-szálán eltűnt. A Red Bull azt gyanítja, hogy a szárny Maranellóban kötött ki, a monzai futam óta eltelt másfél hónap ugyanis éppen elegendő lehetett a Ferrarinak arra, hogy elkészüljön a másolt szárny első prototípusával.

A Ferrari egyébként kivizsgálja, hogy mi okozta a szárny látványos mozgását, az elem viselkedése ugyanis különbözött a várttól. "Egyértelmű, hogy bizonyos körülmények között a szárny furcsán viselkedett" - mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. "A gyárban ki kell vizsgálnunk, mi a probléma, vagy ha nincs baj, akkor mi okozza a furcsa viselkedést. Mert ez egy speciális szárny volt."