Vágólapra másolva!
A csapatfőnökök a jövő héten tisztázzák az istállók közötti technikai együttműködésre vonatkozó szabályokat. A Force Indiával és a Virginnel kapcsolatban lévő McLaren szerint ők a szabályok szerint járnak el.

A Formula One Commission november harmadikán tartandó ülésén a Forma-1-es csapatfőnökök ismét megvitatják, milyen módon és mértékben megengedhető az istállók közötti információátadás. Bár a más csapatoktól vásárolt ügyfélautók versenyeztetése a jelenlegi szabályok mellett nem megengedett, bizonyos fokú technikai együttműködés létrejöhet két istálló között.

Az Autosport információ szerint az egyik alakulat kérte, hogy jövő csütörtökön beszéljék át az ügyet, ami azok után került ismét előtérbe, hogy a McLaren a Force Indiával három éve tartó együttműködés után a közelmúltban a Virginnel is megállapodott. A találkozón valószínűleg két fő pontot fognak megvitatni: a "konstruktőr" fogalmának pontos meghatározását, valamint azt, hogy a csapattagok más istállóhoz történő áthelyezése bizalmas információ megosztásának minősül-e.

Forrás: McLaren
Forrás: McLaren

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szerint a McLaren a Concorde Agreementben feltüntetett feltételek mellett dolgozik együtt a Force Indiával és a Virginnel. "Biztos vagyok benne, hogy betartjuk a szabályokat" - nyilatkozta az Autosportnak. "Amikor az első szerződést kötöttük, a tervezett munkamenetet és magát a szerződést is elküldtük a FIA-nak és a FOM-nak. A csapatoknak is írtunk, elmagyaráztuk nekik, hogy miért felel meg a szabályoknak az, amit csinálunk. Ehhez azóta is tartjuk magunkat."

A Force India idén rendszeresen pontszerző helyen ér célba, Whitmarsh szerint ezért gyanakodhatnak a többiek, hogy a megengedettnél szorosabb együttműködés lehet a két csapat között. Az indiai alakulat főnöke, Vijay Mallya nem éti, hogy miért három évvel a szerződés megkötése után merült fel ez a kérdés. "Ha a Concorde Agreement bármelyik pontját megszegnénk, biztosan mondhatom, hogy már régóta panaszkodnának ránk a paddockban" - nyilatkozta. "Minden e-mail végén, amit Martin Whitmarsh küld nekem, szerepel egy megjegyzés, amely arra figyelmeztet, hogy a Concorde keretein belül maradjunk. A McLaren is, mi is nagyon komolyan vesszük ezt, ezért nem aggódom.

Bár köztudott, hogy a Ferrari támogatná a szó szoros értelmében vett ügyfélautók engedélyezését, Whitmarsh elzárkózik ettől a felvetéstől. "Ha megengednék az ügyfélautók futtatását, akkor a Red Bullnak, a McLarennek, a Ferrarinak és talán a Mercedesnek is lenne egy ügyfélcsapata, ez pedig megnehezítené a többiek dolgát" - vélekedett.