Vágólapra másolva!
Bár mindenki Jenson Button előretörésére koncentrált, valójában ismét Michael Schumacher taktikázott a legjobban az Indiai Nagydíj rajtjánál. Fernando Alonso kiválóan indult, de hibázott.

Egy új pálya, ahol előtte még nem rajtolt egy mezőny sem. A csapatok már edzettek itt, de azt senki sem tudta, hogy pontosan mennyire fognak felgyorsulni az autók az egyes kanyarig, és tele tankkal még senki sem próbálta azt a féktávot. Már ez is érdekessé tehette az indiai rajtot, de az egésznek az ízét mégis a por adta meg. A pálya a hétvége során fokozatosan tisztult, a versenyzők szenvedtek is eleget a változó körülményektől. Aki kicsit lehajtott az ideális ívről, egyből a bukótérben találta magát, most pedig teletankolt autóval kellett az első három kanyarban úgy elférniük, hogy biztosan lesz olyan, aki a poros ívre kényszerül.

Button nagyon szépen jött előre, de kellett hozzá Alonso hibája

Fernando Alonso a por első áldozata: jól indult, a célegyenes végén támadott, de mégis pozíciót vesztett. Mark Webbert nem tudta megelőzni, aki jól védekezett ellene. Marknak sem sikerült rosszul a rajt, de a kiválóan induló Sebastian Vettel mellé már nem akart bebújni. Ha bemegy, kockáztat egy ütközést, ami egy csapattárs ellen nem túl okos dolog. Marknak kellenek a pontok, ezért okosan inkább Seb mögé sorolt, de annyira azért behúzódva, hogy Alonsónak útban legyen. A spanyol nem esett kétségbe, az ideális íven rövidebbet fékezve próbált kívülről ráfordulni Webberre, de hibázott. Pechjére túl rövidet fékezett, kicsit lecsúszott a tiszta ívről a porba. A piros Ferrari egyből megmozdult, Fernando csak kisebb küszködés után tudta befordítani az F-150-et, de közben elvesztette lendületét. Nagy szerencséje, hogy csak a lesipuskás Jenson Button tudott elmenni mellette.

A rajt Alonso szemszögéből

Apropó Button, az angol ismét igazolta, hogy az év végére nagyon jó formába került. Koreában nagyon sokat vesztett a rajtnál, most higgadt volt, és okosan kihasználta az autója előnyeit. A rajtrácsról jól jött el, de Alonso hibájára egyből lecsapott. Látszott, hogy a hármas kanyar utáni egyenesre tartogatja magát. Ott aztán az egyenesben gyorsabb autójával nagyon szépen került Webber elé, pedig a nyitható hátsó szárnyat nem is használhatta. Ahhoz képest, hogy Jenson a futamok elején általában lassan kezd (ezzel az etapok végén gyorsabb társainál), most nagyon összeszedett és határozott volt.

Érdekes módon pont Lewis Hamilton udvariaskodott, akitől agresszivitást vártunk volna. Lehet, hogy már nem akart újabb vitatott csatába belemenni Felipe Massával? A célegyenes végén mindenesetre nagyon nagyvonalúan maga mellé engedte a brazilt, meg sem próbált a tisztább íven rövidebbet fékezni, küzdeni. Az egyes kanyar kijárata sem sikerült, a hármasig már annyira lemaradt, hogy semmire sem volt esélye. Massának így elég egyszerű rajtja volt, csak arra kellett figyelnie, hogy a hibája után pont elé visszatérő Alonsót ne bántsa.

Nico Rosberg sem indult nagyon fényesen, csak az eredeti rajtpozícióját tudta egy kis csata árán megtartani. A célegyenesben Adrian Sutil végig ott volt mellette, láthatta a tükrében, ezért az egyes kanyarba kicsit beesett, nem tudott szűken fordulni, lendületet vesztett. Ez épp elég volt a befelé óvatos Sutilnak, hogy a kigyorsításon ott legyen mellette, de Nico itt is használhatta kicsit a KERS-rendszert, mert a hármas kanyarig már Sutil előtt volt, Hamiltont azonban már nem tudta támadni.

Forrás: AFP
Buemi füstölős fékezése kicsit megzavarhatta a többieket

Ebben az évben már megszokhattuk, hogy a rajt legnagyobb nyertesét rendszerint úgy hívják: Michael Schumacher. A német legenda most is elképesztő volt, kiválóan ugrotta át az ellenfeleket. A rajtnál úgy is bebújt a két Toro Rosso mellé, hogy nem használta a KERS-t. Sebastian Buemi kicsit beragadt, majd annyira Jaime Alguersuarira koncentrált, hogy kívülről elment Schumacher. Alguersuari nagyon kemény volt Michaellel az egyes kanyarban, ezért Buemi ismét ott tudott lenni a Mercedes mellett. A hétszeres világbajnok nem zavartatta magát, a hármasban zseniális manőverrel kívülről beesett a Sutillal küzdő Alguersuari mellé, és be is tudott kanyarodni előtte. Ekkor jött a legnagyobb durranás, mint kiderült, Schumacher eddig spórolt a KERS-szel, a hosszú egyenesben Sutilt is kielőzte balról, majd ismét kívülről fordult be a Force India elé. Négy kanyar, három előzés, és Schumacher ott találta magát a nyolcadik pozícióban, közvetlenül a csapattársa mögött.

Nem meglepő, hogy az indiai rajt nem múlt el koccanás nélkül, az események több ember apró hibájának a következményei. Buemi füstölőset fékezett, ami miatt kis zavart támadt mögötte. A fékezési hullámban Pastor Maldonadónak már nem sikerült megállnia, így keresztbe csúszva meglökte Rubens Barrichellót, aki pedig így a mellette kívülről próbálkozó Kobajasit vezette ki. Szegény japán elkerülte a nagyobb ütközést, majd úgy gondolta, hogy simán visszatérhet a pályára, de ott meg az ívről kicsit lecsúszó Virgin érkezett Glockkal a volán mögött. Beforgatta a japán Sauberjét, amely csak azért nem ütötte ki D'Ambrossiót, mert Jerome kiválóan meglátta, hogy merre fog előtte forogni a Sauber. Szerencsétlen esetek, de egyiket sem lehet szándékos manővernek nézni. Egyszerű rajtbaleset volt.