Vágólapra másolva!
A Ferrari elégedett az Indiai Nagydíj időmérőjén mutatott tempójával, Fernando Alonso szerint a győzelem sem elérhetetlen. Balesete után Felipe Massa úgy gondolja, jövőre módosítani kellene a rázóköveket.

Az Indiai Nagydíjon eddig jobb formát mutatott a Ferrari, mint az utóbbi időben, bár az olaszok hétvégéjét különböző problémák hátráltatták. Miután Fernando Alonso autójában a tegnap délelőtti szabadedzés után motort kellett cserélni, a szombati időmérőn Felipe Massa törte össze az autóját. A csapat ennek ellenére bizakodva várja a versenyt, mert a szokásosnál közelebb kerültek az ellenfeleikhez, Lewis Hamilton büntetése miatt ráadásul Alonso a negyedik helyett a harmadik helyről rajtolhat.

"Nagyon közel kerültem az első sorhoz, ez kicsit meglepő számomra. Az utóbbi időben nem sikerült ilyen szorosan követnünk a fő riválisainkat, most viszont már tegnap is viszonylag versenyképesnek tűntünk" - nyilatkozta Alonso, aki 3,5 tizedmásodperces hátránnyal követte Vettelt, a második legjobb időt elérő Hamiltontól pedig fél századnál is kisebb különbség választotta el. Alonso szerint itt nagyobb esélye van a győzelemre, mint a két héttel ezelőtti, koreai futamon.

"Az a fontos, hogy a dobogón végezzünk. A győzelmet sem lehet teljesen kizárni, mert Szuzukában is harcban voltam érte, pedig ott az ötödik helyről rajtoltam" - nyilatkozta az idei egyetlen sikerét Silverstone-ban arató spanyol. Hamilton hátrasorolása miatt Alonso a rajtrács elméletileg tisztább oldaláról vághat neki a versenynek, szerinte azonban ez Indiában nem jelent különösebb előnyt, hiszen a pálya mindkét fele nagyon koszos. A kétszeres világbajnok szerint a por az előzéseknél is megnehezítheti majd a versenyzők dolgát.

Forrás: AFP

A hatodik helyet elérő Felipe Massa csalódottan fejezte be az időmérőt, a Q3 végén ugyanis a jobb első felfüggesztése eltörött, amikor a 8/9-es kanyarban ráhajtott a rázókövekre. A problémát az okozta, hogy a pályához közelebbi, alacsonyabb rázókő mögött egy másik réteget, egy betonhurkát is elhelyeztek, Massa szerint azonban túl magasan. "Ez egy nagy sebességű kanyar alacsony kerékvetőkkel, utána pedig az a magas hurka következik" - nyilatkozta a brazil, akinek az eset miatt egy szettel kevesebb lágy gumija maradt a versenyre. "Ekkora tempónál nagy a leszorítóerő, és ha eltalálunk egy ilyen kemény tárgyat, attól eltörhet a felfüggesztés."

"Nem hajtottam rá túl keményen a rázókőre, csak egy kicsit, a felfüggesztésem mégsem bírta ki" - folytatta. "Ez tehát a versenyen is problémát jelenthet." Massa szerint a jövő évi Indiai Nagydíj előtt meg kellene változatni a kerékvetők elhelyezkedését ebben a kanyarban, bár a hírek szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az edzés után megvizsgálta az érintett pályarészt, és mindent rendben talált, így a holnapi futam előtt biztosan nem módosítanak rajta.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry is javulást lát a csapat teljesítményében. "Az első két szektorban nagyon versenyképes volt az autónk. A pálya tulajdonságait figyelembe véve a második szektorban mutatott teljesítményünk biztató. A harmadik szektorban egy kicsit küszködtünk, különösen Vettel Red Bulljához képest. Az új első szárny több lehetőséget nyújt a megfelelő aerodinamikai balansz megtalálásában" - nyilatkozta.