Vágólapra másolva!
Amikor elromlott Alonso motorja, a pálya még úgyis poros volt. A Ferrari pénteken egyszerre készült a hétvégére és a következő szezonra.

A Ferrari számára jól kezdődött az Indiai Nagydíj hétvégéje, hiszen Felipe Massa az 1., Fernando Alonso pedig a 3. helyen zárta a péntek délutáni szabadedzést, bár mindketten tisztában vannak vele, hogy ez önmagában még nem garancia a sikerre.

"Mindig jó érzés az élen befejezni a napi munkát, de tudjuk, hogy a pénteki eredmények nem mérvadók. Persze jó lenne megőrizni ezt a helyet a hétvége további részében is, ez azonban nagyon nehéz lesz. Ma arra koncentráltunk, hogy megtaláljuk az optimális beállításokat az autóhoz és a gumik viselkedéséhez ezen a pályán" - mondta Massa. "Az autónk ütőképesnek tűnik, de ki kell várnunk, hogy a McLaren és a Red Bull mire lesz képes holnap, hiszen ez a két csapat továbbra is rendkívül erős."

Massának tetszett az új Buddh International Circuit, bár úgy vélte, a Pirelli a kelleténél is óvatosabb volt a gumiválasztásnál, mert a kemény keverékű abroncsok túl kemények a pályához. A Ferrari számára viszont biztató, hogy a pálya első szektorában Alonso, a másodikban pedig Massa érte el a legjobb részidőt.

Alonso ugyanakkor délelőtt csupán négy kört tudott megtenni, mert az autójában felmondta a szolgálatot a motor, amely már úgyis az élettartamának végéhez közeledett. "Délután szerencsére behoztam a lemaradásomat, akkor nem akadt semmilyen problémám" - mondta a spanyol. "Ma az volt a legfontosabb, hogy megtanuljuk a pályát. Az aszfalt állapotának ismeretében nem hiszem, hogy sokat vesztettem a többiekhez képest. Az első benyomásaim pozitívak: úgy tűnik, az autónk jól viselkedik, remélhetőleg ugyanezen az úton haladunk tovább."

Forrás: AFP

A Massa autójára szerelt, rugalmas vezetőszárny komoly feltűnést keltett. "Az immár szokásos párhuzamos programunkat bonyolítottuk le: egyrészt igyekeztünk megtalálni az optimális beállításokat ehhez a pályához, másrészt meg akartuk érteni a legújabb aerodinamikai frissítéseink működését, az új autó projektjét tartva szem előtt" - magyarázta a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry, hozzátéve, hogy hosszú etapokat alig tudtak teljesíteni a nap folyamán.

"Ez egy új pálya, és előzőleg még soha nem kellett ennyi adatot feldolgoznunk egyetlen délután és este alatt ahhoz, hogy felkészüljünk a hétvége további részére."