Vágólapra másolva!
A 31 éves Maria de Villota, aki augusztusban kipróbált egy Renault-t, reális esélyt lát rá, hogy már jövőre bekerüljön valamelyik csapathoz.

Egy spanyol nő, a 31 éves Maria de Villota, "reális lehetőségnek" tartja, hogy 2012-ben csatlakozzon a Forma-1 mezőnyéhez. Az Europa Press hírügynökségnek azt mondta, ez a "rövid távú" célja. De Villota augusztusban már kipróbált egy 2009-es F1-es Renault-t a Paul Ricard-ban, és úgy vélte, "az augusztusi teszt új kapukat nyitott meg."

De Villota három éve indul a Superleague Formulában, ahol az Atlético de Madrid színeit képviseli, és olyanok vannak az ellenfelei között, mint a hajdani F1-es versenyző Antonio Pizzonia vagy Robert Doornbos, akikkel szemben, úgy érzi, megállta a helyét. "Nagyon tisztelem őket, de nem tartom egyenlőtlennek velük a küzdelmet" - mondta. "Igen, azt tudom, hogy fizikailag keményebben kell dolgoznom, de sportolóként és versenyzőként is úgy érzem, hogy egy rendes edzésprogrammal, a tapasztalatokat megszerezve sikeres lehetek."

A hölgy pályafutása 2001-ben, a spanyol F3-ban kezdődött, ahol öt éven keresztül versenyzett, legjobb eredménye az összetettben a 12. hely volt. Emellett indult négy WTCC futamon és a spanyol GT bajnokságban, ahol a GTS kategóriában három dobogós helyet is szerzett. Futamgyőzelmet azonban sehol sem aratott. Egyébként már az édesapja, Emilio is autóversenyző volt: 1976 és 1982 között tizennégy Forma-1-es futamra nevezett, de csak kettőre sikerült kvalifikálnia magát, az 1977-es Spanyol Nagydíjon tizenharmadikként ért célba. Maria öccse szintén F3-as és F3000-es pilóta.

A Forma-1 történetében eddig öt női versenyző volt. Az első Maria Teresa de Filippis, aki 1958-59-ben öt nagydíjra nevezett egy Maseratival, az utolsó pedig Giovanna Amati volt. Ő az olasz F3-ban néhány győzelmet is aratott, de 1992-ben mindhárom F1-es versenyére hiába próbálta kvalifikálni magát, ezért a Brabham lecserélte őt a későbbi világbajnok Damon Hillre. Az egyetlen nő, akinek sikerült pontot szereznie, a tizenkétszer rajthoz álló Lella Lombardi volt: az 1975-ös Spanyol Nagydíjon hatodik lett egy Marchcsal, mivel azonban a versenyt idő előtt leintették, a szabályok szerint egy helyett csak fél pontot kapott érte.

Bár az valószínűtlen, hogy de Villota azonnal versenyezhetne a Forma-1-ben, valamelyik csapat - például a spanyol Hispania - leigazolhatná pénteki tesztpilótának.