Vágólapra másolva!
Ross Brawn attól tart, hogy az autók kipufogójára vonatkozó új szabályok sem tudják megakadályozni, hogy néhány csapat a kiskapukat kihasználva jusson előnyhöz.

2012-ben már tilos lesz az idei szezonban sok vitát kiváltó, diffúzorba vezetett kipufogók használata a Forma-1-ben. Mivel a befújt diffúzorokat használó csapatok jelentős teljesítményelőnnyel rendelkeznek, a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn attól tart, hogy egyes csapatok a jövő évi szabályokat is kijátszhatják a siker érdekében.

"Sajnos még nem hiszem, hogy teljesen megoldódott ez a dolog, a Technikai Munkacsoport ezért újabb megbeszélést tart" - nyilatkozta Brawn az Autosportnak. "Azt hiszem, mindenki megpróbálja majd elérni, hogy ne legyenek kiskapuk, de nem lehet garantálni, hogy valaki nem áll elő egy új ötlettel. Az új szabályok elég egyértelműek, de nem 100%-osan - most azt a nehéz feladatot kell megoldani, hogy a csapatok csak kihasználják a lehetőségeiket, ne próbálják megváltoztatni a szabályértelmezést."

Brawn szerint azok után, hogy a csapatok az elmúlt években egyre hatékonyabb módszereket fejlesztettek ki a kipufogógázok felhasználására, a jövőben is radikális megoldásokon fogják törni a fejüket.

"Nem vagyok benne biztos, hogy jövőre nem fogunk innovatív kipufogókat látni, mert ha az ember megtanult valamit, azt nem felejtheti el csak úgy" - vélekedett. "Az a teljesítménytöbblet, amelyet a kipufogó energiájának felhasználása nyújt, jelentős - és ma már jobban értik a mérnökök, hogy mit lehet elérni a különböző motorvezérlésekkel."