Vágólapra másolva!
Sokan szeretnének véget vetni az időmérő edzés utolsó szakaszában látott taktikázásnak, de Paul di Resta szerint nem kellene kritizálni a Q3-at mért kör nélkül teljesítő középcsapatokat.

Bár többek között a Ferrari és a Pirelli vezetői is kritizálták azokat a csapatokat, amelyek az időmérő edzések utolsó szakaszában - gumispórolás céljából - egyetlen mért kört sem tesznek meg, Paul di Resta szerint a vádaskodás helyett meg kellene érteniük a középcsapatok helyzetét. A skót újonc csapata, a Force India is az említett istállók közé tartozik: a legutóbbi futamon, Koreában Di Resta és csapattársa, Adrian Sutil is arra törekedett, hogy több friss abroncsa maradjon a másnapi versenyre.

Di Resta szerint az élcsapatok kritikája azért jogtalan, mert a gyengébb csapatok már a Q1-ben és a Q2-ben is arra kényszerülnek, hogy több gumit használjanak el. "Vegyük például a Japán Nagydíjat - a Force India tizenhárom kört teljesített az időmérőn, a Red Bull pedig nyolcat, és ők szerezték meg a pole-t" - nyilatkozta az Autosportnak. A Force India versenyzői Szuzukában még így sem jutottak be a Q3-ba, a 11., illetve a 12. helyről rajtolhattak.

"A körök száma megmutatja, nekünk mennyit kell dolgoznunk azért, hogy a Q1-ből továbbjussunk. Úgy gondolom, ők itt előnyben vannak, bár ez nyilvánvalóan azért van így, mert jobb munkát végeztek az autó építésekor" - folytatta di Resta, aki szerint a kevésbé erős csapatok a futamot is eleve hátránnyal kezdhetik meg.

Forrás: Force India

"A versenyen a középmezőny csapatainak mindig úgy kell taktikázniuk, hogy kevesebbszer álljanak ki, mert nem tudunk kikeveredni a forgalomból. A nagycsapatok meg tudják ezt csinálni, mert megfelelő a tempójuk ehhez. Több bokszkiállást hajthatnak végre, agresszívabbak lehetnek, és az időmérőn nyújtott teljesítményük is jobb" - magyarázta.

A skót azzal sem ért egyet, hogy a nézők szempontjából látványosabb lenne a Q3, ha több autót láthatnának a pályán. "Úgysem arra fognak figyelni, hogy mi a Force Indiánál a nyolcadik helyet értük el, hanem arra, hogy ki harcol a pole-ért: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button vagy Fernando Alonso" - vélekedett. "Ha viszont nem megyünk ki a pályára, a versenyen több esélyünk van arra, hogy ellenük küzdjünk, szóval nem értem, hogy miért csinálnak ebből ekkora ügyet."