Vágólapra másolva!
Hamilton első szárnyába gumitörmelék szorult, Buttonét egy felverődő kavics rongálta meg, ezért mindketten súlyos alulkormányzottsággal küszködtek.

Lewis Hamilton a pole pozícióból rajtolva is csak 2. lett a Koreai Nagydíjon, s bár ő maga annak ellenére sem tűnt boldognak, hogy hat verseny után állhatott fel újra a dobogóra, a McLarennél méltatták a teljesítményét.

Hiába bombázták egész hétvégén ilyen kérdésekkel, Hamilton nem adott megnyugtató választ arra, hogy miért nem örül, noha azt állította, "soha nem veszítené el" az önmagába vetett hitét. Kezdetben a győzelemre is esélyesnek tűnt, a verseny jelentős részét mégis a Mark Webberrel szembeni védekezéssel töltötte, és leginkább azért maradhatott elöl, mert McLarenjével jól tudott kigyorsítani a kanyarokból.

"Ez az egyik legerősebb versenyem volt az idén. Mark keményen támadott, és nagyon könnyű lett volna hibáznom, elfékeznem magam, vagy lesodródnom a pályáról - igazán örülök neki, hogy egyszer sem tettem így" - mondta. "Szerintem a nyomásnak jól ellenállni világbajnokhoz méltó teljesítmény, ezt a mai versenyen bebizonyítottam."

"Az autónk eleinte tűrhetően ment, az eleje azonban egyre kevésbé tapadt. A pilótafülkében végül minden olyan kapcsolót, ami segíthetett ezen a helyzeten, a maximális állásba fordítottam! A differenciálmű és az első szárny is a maximális állásban volt, többet nem tehettem. A kormányt szinte koppig fordítottam, az autóm mégsem akart befordulni - ezért nem tudtam elég nagy lendületet vinni a kanyarokba, Mark így ért utol."

Utóbb megtudtuk, hogy Hamilton McLarenje miért volt alulkormányzott. "Az adatokból kiderült, hogy az első szárny által kifejtett leszorítóerő jelentősen csökkent" - erősítette meg a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is. "Amikor a versenyt követően megvizsgáltuk a szárnyat, észrevettük, hogy a bal oldali terelőlapok közötti rést megkeményedett gumitörmelék tömte el, ami minden bizonnyal a pályán szétszóródott darabkák közül került oda."

Az első körben a 4-es kanyarnál történt előzésről, amelynek során a győztes Sebastian Vettel eléje került, Hamilton azt mondta: "Alighanem az én hibám volt. Túl nagy helyet hagytam magam mellett, de addigra már irányt váltottam egyszer, és attól tartottam, ha még egyszer irányt váltok, megbüntetnek." Ennek az volt az oka, hogy a védekezésre vonatkozó szabályokat éppen ettől a hétvégétől kezdve szigorították.

Forrás: AFP

Csapattársához hasonlóan a 4. helyen célba érő Jenson Button is alulkormányzottságra panaszkodott. Később rájöttek, hogy az ő autóján egy felverődő kavics rongálta meg az első vezetőszárnyat.

"Az egész versenyen képtelen voltam megszabadulni az alulkormányzottságtól, úgyhogy a 4. hely híven tükrözi, hogy az autónk ma mire volt képes" - mondta Button, akit az első körben Felipe Massa, Mark Webber és Fernando Alonso is megelőzött.

"A kerékcserék során meredekebbre állíttattam az első szárnyat, de ennek ellenére súlyos alulkormányzottsággal küszködtem, és nem tudtam olyan kicsire csökkenteni a lemaradásomat Markhoz képest, hogy használhassam a DRS-t. Úgy emlékszem, az egész verseny alatt csak egyszer nyithattam fel."