Vágólapra másolva!
Ahogy a koreai Q2-ben kihajtott a bokszból, a Mercedes azonnal rázkódni kezdett, s bár a csapatnál meggondolták, hogy kihívják kereket cserélni, végül nem tették meg. Így tovább sem jutott.

Miután az elmúlt három versenyen mindig a 8. helyről indulhatott, Michael Schumacher a koreai időmérőn már a középső etapban kiesett, és csak a 12. rajtkockát szerezte meg, mert az autója valamiért rázkódni kezdett.

Schumacher a Q1-ben még 6. lett, csupán 76 századmásodperccel lemaradva csapattársától, Nico Rosbergtől. A Q2-ben csak egyszer ment ki a pályára, mégpedig viszonylag későn, amikor a többiek éppen visszatértek a garázsba első mért körük után, de hiába volt szabad előtte a pálya, a húzás megbosszulta magát. Alig hajtott ki a bokszból, a német versenyző azonnal közölte a rádión, hogy vibrációt tapasztal, s bár azt hitte, így is elég gyors lesz, végül csak 0,15 másodpercet javított Q1-es időeredményén, amelyet még a keményebb keverékű gumikkal ért el. A többiek, beleértve Rosberget is, jellemzően legalább 7 tizeddel gyorsultak.

"A Q1-ben még minden rendben ment, és annak alapján, amit normális esetben várhatunk a gumiktól, helyes döntés volt, hogy a Q2-ben csak egyszer menjek ki a pályára" - mondta Schumacher. "Sajnos azonban mindjárt éreztem, hogy valami nincs rendben, amint kihajtottam a bokszból, mert az autóm rázkódni kezdett. Ezek után csak abban bízhattunk, hogy elég nagy lesz az előnyünk, és a legjobb tíz között tudunk maradni, de nem így történt."

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn hozzátette: "Fontolóra vettük, hogy kihívjuk kereket cserélni, de inkább úgy döntöttünk, maradjon kint a pályán, és próbáljon így elérni egy jó köridőt. Az időeredménye végül nem tükrözte az autó képességeit, és egy újabb körre már nem maradt ideje." A Mercedes kivizsgálja, hogy mi okozhatta a gondot. Nem kizárt, hogy valamelyik kereket hibásan centírozták, vagy rosszul tették fel a felnire.

Forrás: AFP

Schumacher így legalább megspórolt két szett szuperlágy és két szett lágy gumit, míg Rosbergnek egy szett szuperlágy és két szett lágy új Pirellije maradt. "Nagyon elégedett vagyok a mai nappal" - mondta a 7. rajtkockát megkaparintó német. "Holnap nehéz lesz utolérni az első hat helyezettet, de remélhetőleg jól fogok rajtolni, és nyerek néhány helyet. A gumik szempontjából érdekesnek ígérkezik a verseny, mert sok kerékcsere lesz, és bízom benne, hogy a szerelőink ismét nagyszerű munkát végeznek."

A Mercedes sportprogramját irányító Norbert Haug úgy ítélte, a szombat délelőtti szabadedzésen a Mercedes versenytempója mindkét típusú gumin biztató volt.