Vágólapra másolva!
A hétszeres világbajnoknak fontosabb, hogy a Mercedes csapatként előrelépjen. Szuzukában még az élen is állt néhány körön át, de ezt csak utólag tudta meg.

Michael Schumacher és Nico Rosberg párharcát egyre nagyobb figyelem övezi, miután a hétszeres világbajnok szuzukai 6. helyezésével 3 pontra közelítette meg csapattársát, aki az időmérőn elszenvedett hidraulikai hiba miatt csak a mezőny végéről rajtolhatott, s onnan a 9. helyre kapaszkodott fel.

Schumacher tavaly csak fele annyi pontot szerzett, mint csapattársa, jóllehet, a Mercedes akkor összességében eredményesebb volt. Rosberg 142 ponttal zárta a szezont, s bár most is ugyanúgy 7. az egyéni bajnokságban, akkor 15 forduló után 122 pontja volt, míg idén, ennyi verseny alatt csupán 63-at gyűjtött.

Az utóbbi időben Schumacher versenytempója látványosan javult, és kiegyensúlyozottabbá is vált. Ám, amikor Koreában megkérdezték, hogy le akarja-e győzni Rosberget, azt felelte: "Nekem nem ez számít. Azt hiszem, már korábban is beszéltünk erről: nem érdekes, hogy előtte vagy mögötte végzek. Sokkal fontosabb, hogy csapatként végre a helyes irányba haladjunk, és olyan autónk legyen, amellyel képesek vagyunk a jó helyekért is harcolni. Ha eljutunk odáig, majd csak akkor lesz fontos, hogy hol végzek (Rosberghez) képest."

A fejlődése szerinte "sok tényező kombinációja" volt. "Az a lényeg, hogy gyakrabban sikerült száz százalékot kihoznunk az autóból" - mondta. "Ez korábban nem volt mindig így, de az utóbbi három-négy versenyen feltűnően javultunk ebből a szempontból."

A Mercedes nemrég a Ferrari egykori technikai igazgatójával, Aldo Costával, valamint a korábban már a csapat jogelődjénél, a BAR-nál is dolgozó Geoff Willisszel erősítette meg a műszaki gárdáját. Schumacher úgy véli, erre szükség is volt, mert az elmúlt másfél évben nyilvánvalóvá vált, hogy hiánnyal küszködnek.

Forrás: Mercedes

"Annak ellenére, hogy fantasztikus mérnökök és nagyszerű srácok dolgoznak nálunk, a kapacitásunk nem volt elég nagy. A két új emberrel, akik már arattak győzelmeket a múltban, ezt igyekszünk pótolni" - mondta. "Aldót már ismerem a Ferrarinál töltött évekből, míg Geoffról tudom, hogy régebben is dolgozott itt. Mindketten tapasztaltak, ami hasznunkra fog válni."

Schumacher a múlt hétvégi Japán Nagydíjat három körön át még vezette is utolsó bokszkiállása előtt, amire a visszatérése óta nem volt példa, de elárulta, hogy ez a verseny közben fel sem tűnt neki.

"Nem figyeltem a táblámat, mert nagyjából ismertem az aktuális helyezéseket, és hogy közvetlenül kikkel kell küzdenem, ezért nem tudtam, hogy (vezetek)" - mondta. "Csak a futam után mesélték el, de ez csak egy kellemes mellékhatás volt. Mindenki tudja, hogy mi volt az oka - a többiek kiálltak kereket cserélni, így véletlenül én találtam magam az élen. Úgyhogy azokra a körökre nem tekintek úgy, mintha igaziból vezettem volna."