Vágólapra másolva!
A hűvös aszfalton lassabban melegítették fel az intermediate-eket, mint a McLarenek, és az esőben az új első vezetőszárnyat sem tudták rendesen letesztelni.

A Ferrarinál a rossz időjárás miatt bánkódtak a Koreai Nagydíj pénteki edzésnapja után, amit lényegében haszontalannak minősítettek, mert szombatra és vasárnapra száraz időt ígérnek a meteorológusok.

"Az időjárás folyamatosan változott, ezért nehéz volt bármilyen használható tanulságot levonni a hétvége további részére vonatkozóan. Ha belegondolunk, hogy holnap és vasárnap valószínűleg nem fog esni az eső, még világosabbá válik, hogy a mai napnak nem volt sok jelentősége" - mondta Fernando Alonso.

A délelőtti edzésen, amikor esőgumikra volt szükség, mindkét Ferrari csak ellenőrző köröket tett meg Jeongamban. Délután, intermediate-ekre váltva Alonso a 4., Felipe Massa pedig a 7. helyen végzett, de a lemaradásuk 1,9 illetve 2,8 másodpercre rúgott a McLarenekhez képest.

"Ma kipróbáltunk egy új első szárnyat is, amit azonban ilyen, a McLarenek számára egyébként ideális körülmények között rendkívül nehéz volt kiértékelnünk" - ismerte el Alonso. "Nekünk több körre van szükségünk ahhoz, hogy felmelegítsük a gumikat, és mire eljutunk odáig, talán már el is kezdenek kopni."

Massa a 150. nagydíját ünnepli Koreában, bár ha leszámoljuk a 2005-ös USA és a 2009-es Magyar Nagydíjat, ahol hivatalosan nem állt rajthoz, illetve a 2007-es kanadai versenyt, amelyről diszkvalifikálták, még csak 148-nál tart.

"150 Forma-1-es nagydíj szép eredmény. Leginkább persze azokra emlékszem vissza szívesen, amelyeket megnyertem, és közéjük tartozik a 2008-as brazíliai verseny is. A legrosszabb emlékek? A magyarországi és a szingapúri ugyanabban az évben, amikor a győzelem kicsúszott a kezemből" - mondta.

Forrás: AFP

"A pálya ma nem tapadt túl jól, és úgy tűnt, az intermediate-ek gyorsabban kopnak a szokásosnál. Legalábbis nem volt más magyarázat arra, hogy a köridők akkor sem javultak, amikor a pályán megjelent egy szárazabb ív. Így természetesen nehezebb felkészülni az időmérőre és a versenyre, de mindenki ugyanebben a cipőben jár."

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry reméli, hogy száraz időjárási körülmények között a csapat visszanyeri múlt hétvégi formáját.

"Fernandóval főleg a kétféle első szárny összehasonlítására koncentráltunk, és most ki kell elemeznünk a begyűjtött adatokat" - mondta. "A tapadás persze meglehetősen gyenge volt: ezek a körülmények nem ideálisak számunkra, ahogy az időeredményekből is kiderült. Ezért ez a hétvége kicsit más lesz, mint a többi: holnap csak egy óránk lesz rá, hogy szárazon megtaláljuk a helyes balanszot az autóinkhoz, aztán mindjárt meg is kell küzdenünk a rajthelyekért."