Vágólapra másolva!
A Pirelli Koreában leül tárgyalni a csapatok szövetségének képviselőjével, az olasz gumigyártó nem akar még egy olyan időmérőt látni, mint amilyen Japánban volt.

Sokan panaszkodtak a Japán Nagydíj időmérője miatt, nem véletlenül: a Q3-ban mindössze hatan teljesítettek mért kört, a többiek - az idő lejárta miatt pórul járt Michael Schumacher kivételével - taktikai, gumikímélési okokból lemondtak erről. Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke már rögtön az időmérő után kiadott sajtóanyagban arról beszélt, hogy változtatásokra van szükség, ugyanígy gondolja a Pirelli is.

Az olasz gumigyártónak nem tetszik, hogy a csapatok a taktikázással csökkentik az időmérős izgalmakat. Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója már Koreában leül tárgyalni a csapatok szövetségének (FOTA) képviselőjével, javaslatokat vár arra vonatkozóan, hogy ez ne történhessen meg újra.

"Valaminek történnie kell" - mondta Hembery az Autosportnak. "Koreában leülök beszélgetni a FOTA képviselőjével és a sportági munkacsoporttal, Indiában pedig hivatalos egyeztetést tartunk a dologról. Elő kellene állni néhány javaslattal, nekünk vannak ötleteink, megpróbáljuk megtalálni a közös nevezőt."

A Pirelli korábban már bedobta, hogy bevezethetnék az időmérős gumikat, de ezt a csapatok elvetették. Most az olaszok azt szeretnék, hogy a szabályokban történjenek olyan módosítások, amelyek elveszik a csapatok kedvét az időmérő utolsó harmadának ellazsálásától. Erre egy megoldás lehet, hogy azok a pilóták, akik nem futnak mért kört a Q3-ban, elveszítik a szabad gumiválasztás lehetőségét, és azokkal az abronccsal kell indulniuk, amelyeket a Q2-ben használtak.

"Meg lehet ezt oldani a költségek növelése nélkül is. Az időmérővel egyébként nincs gond, jó ez a hármas rendszer, csak a spórolás nonszensz. Azért az, mert ha Sebastian Vettel vagy bárki más, aki rendesen végigcsinálja a kvalifikációt, tud nyerni, akkor bárki képes erre."