Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíj pénteki edzésnapján végig Jenson Button volt a leggyorsabb, mégis attól tart, hogy a Red Bull van igazi fölényben.

Bár az időeredmények alapján a McLaren tűnik a Japán Nagydíj favoritjának, Jenson Button, aki pénteken mindkét szabadedzést az élen fejezte be, úgy véli, még gyorsulniuk kell, ha vasárnap fel akarják venni a versenyt a ma csak a 3-4. helyen végző Red Bullokkal.

"Különféle üzemanyagszintekkel kísérleteztünk: az autónk sok benzinnel tűrhetően megy a gyors irányváltásokat követelő szakaszon, bár van még fejlődnivalónk, különösen a hosszú etapokon. Az a legfontosabb, hogy az autót alkalmassá tegyük a győzelemre" - mondta Button.

"Ez lenyűgöző pálya - az első szektora egyszerűen fenomenális; nem lehet pihenni, szerintem még levegőt sem veszünk közben" - tette hozzá. "Minden azon múlik, hogy jól összefűzzük a kanyarokat, és megtaláljuk azt a balanszot, amellyel megfelelő ritmusban tudunk átszáguldani rajtuk. Az autónk erősnek tűnik itt."

Lewis Hamilton délelőtt még közvetlenül csapattársa mögött végzett, délután viszont nem tudta kihasználni az új lágy gumik előnyét, mert amikor nekivágott a mért körének, sárga zászlókat kezdtek lengetni, ezért el kellett vennie a gázt. Így csak 8. lett, de erőt merített Button helyezéséből.

Később - Bruno Sennához, Sébastien Buemihez és Heikki Kovalainenhez hasonlóan - őt is beidézték a sportfelügyelők, mivel mégis felmerült a gyanú, hogy nem vette figyelembe a sárga zászlókat. Végül mindannyian tisztázták magukat.

Forrás: McLaren
Forrás: McLaren

"Kiderült, hogy akkor rosszabb volt a részidőm, és nem használtam sem a DRS-t, sem a KERS-t" - magyarázta Hamilton, aki egyébként a pálya első szektorában mindenkinél gyorsabb volt. "A köridőket elnézve szerintem a Red Bull péntekenként általában kevesebb benzinnel megy a hosszú etapokon, mint mi - legalábbis sokszor így volt -, ezért a versenyen rendszerint közelebb vagyunk hozzájuk."

"Szerintem a tempónk a hosszú etapokon, különösen Jenson autójából kiindulva, jónak tűnik: van rá esélyünk, hogy ütőképesek legyünk. Egy-egy mért körben is gyorsak vagyunk. Valójában azt gondolom, a versenyen az lesz a legnagyobb kihívás, hogy kíméljük a gumikat, mert a kopás problémát fog jelenteni a csapatoknak."