Vágólapra másolva!
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója egy most elkészült tanulmányra hivatkozva kijelentette, feketén fehéren kiderült, hogy megéri az országnak Forma-1-es futamot rendezni. Az idei Magyar Nagydíj közel 20 milliárd forintot hozott az országnak, ebből 13 milliárd konkrét bevétel, a többi a reklámérték.

A Hungaroring sajtóközleménye szerint tíz esztendő után nemrég újra elkészült az a több mint százoldalas tanulmány, amely azt vizsgálta, hogy a 26. Magyar Nagydíj nyereséget vagy veszteséget termelt-e a hazai gazdaság számára, és hogy milyen befolyással volt a magyar GDP-re a mogyoródi futam. Vizsgálták a Hungaroring Sport Zrt. tevékenységét (hány alvállalkozót foglalkoztat, hány nézőt lát vendégül), milyen a hotelek kihasználtsága a verseny időszaka alatt, az forma-1-es közönség összetételét, és azt, hogy a hazánkba érkező turisták átlagosan mennyit költenek.

"Egyértelműen kiderült, szó sincs ráfizetésről, hisz például az idei futam kis híján 20 milliárd forint bevételt jelentett Magyarország számára" - nyilatkozta Gyulay Zsolt.

Gyulay szerint ez az összeg nem teljesen mérhető pénzben, hisz például a televíziós közvetítéseket megközelítőleg százmillióan látták, közben folyamatosan feltűnt a képernyőn a pályára két ponton ingyen felfestett "Visit Hungary" logó. "Ha ennek a televíziós reklámértékét kiszámoljuk, akkor megközelítőleg hatmilliárd forint értékű országimázs-hírverést kapott az ország világszerte. Ugyanakkor 6,3 milliárd forint volt az összbevételből az adó- és járulékbevétel" - tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

Gyulay elárulta, hogy a kedvezőtlen időjárás ellenére a Magyar Nagydíj négy napja alatt 200 ezren kilátogattak ki a Hungaroringre. A csütörtöki bokszlátogatás alkalmával 35, a pénteki két szabadedzésen 45, szombaton 55, míg a vasárnapi futamra 65 ezren voltak kíváncsiak a helyszínen. A belépők közül a célegyenesre ráfordító kanyarnál található Red Bull-tribünre szóló jegyeket százszázalékosan sikerült értékesíteni, míg a másik két legnépszerűbb hely a nézőtéren a Silver 7 és 8 volt, ahol közel 98 százalékos az eladási mutató.

Forrás: Hungaroring

"A mogyoródi pályára kilátogató szurkolók mintegy 80 százaléka külföldi - elsősorban német, holland, olasz és brit -, akik közül a jelentős többség nemcsak kizárólag a futam idejére érkezett Magyarországra, hanem a kedvező nyári időpont miatt a szabadságuk egy részét is Magyarországon tölti, ezzel is emelve a hazai turisztikai bevételeket."

"A Hungaroring az idén saját kezébe vette a pályahasznosítást, ennek köszönhetően ez évben növelte is a bevételeit, és az a célunk, hogy több, nagy tömegeket vonzó rendezvényekkel sikerüljön nullszaldósra kihozni a működésünket."

Forrás: Hungaroring

"Nagy öröm a számunkra, hogy a túraautó-világbajnokság (WTCC) mezőnye, köztük Michelisz Norberttel, jövőre megint visszatér hozzánk. A 2012-es verseny már nem lesz ingyenes, hiszen a jogdíjat, amely töredéke az F1-es jogdíjnak, ki kell fizetnünk, és nem szeretném ennek terhét kizárólag az állam vállára rakni. De ígérem, olyan konstrukciót dolgozunk ki a szurkolók számára, amely a magyar pénztárcákhoz fogja igazítani a belépők árait" - tette hozzá Gyulay.