Vágólapra másolva!
A főtervező, Nick Tombazis elismeri, hogy a csapat az elmúlt években túl konzervatív volt, de azt ígéri, új modelljük nem fog csalódást okozni. Egyes alkatrészeivel már a gyártási fázisban tartanak.

A Ferrarinál az idei kudarcból okulva már korábban ígéretet tettek rá, hogy a 2012-es autójukat az eddiginél merészebb szellemben fogják megtervezni. A 2000 és 2004 között minden világbajnokságot megnyerő csapat idei konstrukciója csalódást okozott fantáziátlansága miatt, s miután a pályán sem bizonyult elég ütőképesnek, menesztették a technikai igazgatót, Aldo Costát. Utódja, Pat Fry azt mondta, a jövőben "kreatívabbak" lesznek.

A Ferrari főtervezője, Nick Tombazis most elárulta, hogy az új autó "ránézésre is jelentősen különbözni fog" az ideitől. "Ha lesz benne egy kis wow! faktor is, ahogy a főnökünk, Stefano Domenicali érezte, amikor először látta az új modellt, hát remélem, ez a pályán elért eredményeken is látszani fog" - idézi őt az istálló honlapja. "Ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, amelyeket nagyon szeretnénk elérni, úgyhogy optimista vagyok."

Tombazis hozzátette, hogy az új, "agresszívebb" tervezési szemlélet az utóbbi években elszenvedett vereségek elemzése alapján alakították ki. "Rájöttünk, hogy kicsit konzervatívabbak voltunk a kelleténél, s ezzel elzártunk magunk előtt bizonyos utakat a fejlesztések terén" - magyarázta. "Ezért a következő szezonhoz készülő autónk esetében aerodinamikailag sokkal agresszívabb szemléletet követtünk. Emiatt az autó struktúráján dolgozó stábbal is szorosabb munkakapcsolatot kellett kialakítanunk, és bár más területeken nehezebbé vált a dolgunk, a mozgásterünk aerodinamikai téren nagyobb lett."

A Ferrari ezzel párhuzamosan a szélcsatornát is az eddigitől eltérően kezdte használni, olyan új koncepciókat tesztelve benne, amelyek ugyan nem mindig válnak be, mégis megéri foglalkozni velük. Habár a 2012-es szezon kezdetéig még több mint öt hónap van hátra, az új autó egyes alkatrészeit már gyártják is.

Forrás: Ferrari

"Jelenleg ott tartunk, hogy a fő részegységeket - azokat a nagyobb alkatrészeket, amelyek előállításához a leghosszabb idő kell - véglegesítjük" - mondta Tombazis. "Ez a kasztnit, az autó alapszerkezetét, a futóművet és a sebességváltót jelenti. Közülük némelyik már a gyártásnál tart, míg a többivel a tervezési folyamat végénél járunk. Az aerodinamikai elemek fejlesztésének pedig éppen a közepénél tartunk, és nem túlzás azt állítani, hogy már teljes egészében az új autóra összpontosítjuk a figyelmünket."

Igaz, tette hozzá Tombazis, ettől még az idei Ferrarira is kerülhetnek frissítések a szezonból hátralévő öt nagydíjon. "A technikai szabályzat jövőre nem sokat változik, a kipufogó környékét leszámítva stabilitás jellemzi" - mondta. "Ezért a 150o Italia egyes részei a következő évre is átvihetők, és a fennmaradó versenyeken ezt szem előtt tartva fogunk kísérletezni. Például kipróbálhatunk egy új első vezetőszárnyat, amely az eddigitől eltérő koncepcióra épül, hogy megnézzük, beválik-e."

A Ferrari jelenleg harmadik a konstruktőri összetettben, és már matematikailag sincs esélye rá, hogy utolérje a listavezető Red Bullt.