Vágólapra másolva!
Idei első rajt-cél győzelmét aratta Szingapúrban. Noha Button 1,7 másodperccel mögötte szelte át a célvonalat, Vettel úgy érezte, kézben tartotta az irányítást.

Annak tükrében, hogy a tizennégy futamból immár kilencet megnyert, talán meglepő, de Sebastian Vettelnek a szingapúri volt az első rajt-cél győzelme ebben a szezonban. S noha a célban végül alig 1,7 másodperccel Jenson Button előtt szelte át a célvonalat, aki az utolsó etapban rohamléptekkel közeledett hozzá, úgy vélte, a helye sohasem forgott veszélyben.

"A rajtom jól sikerült" - mondta. - "A pálya tiszta feléről indultam, Mark (Webber) ezért járt pórul. Azonnal láttam, hogy Jenson kicsit jobban startolt, mint én, de tudtam, hogy az első kanyarban meg tudom majd őrizni a helyemet. Ezután eleinte igyekeztem a lehető legkeményebben taposni a gázt, hogy előnyre tegyek szert. Megpróbáltam kihasználni a lendületemet."

Ez sikerült is neki, olyannyira, hogy az előnye egy ideig közel húsz másodperc volt. A Michael Schumacher balesete miatt pályára küldött Safety Car ugyan nem segített Vettelnek, az újraindítás után azonban egyetlen kör alatt újra 8,9 másodperccel elhúzott a forgalommal küszködő McLarentől.

"Én magam is meglepődtem, hogy ennyire meg tudtam lépni. Szerintem a verseny elején is néhány kör alatt tíz másodperces előnyre tettem szert" - mondta. - "Ez nagyon kényelmes helyzetbe hozott, mert onnantól kezdve szabadon megszabhattam a tempót, kímélhettem a gumikat. A második etapban ugyanígy történt."

"Ma luxuskörülmények között versenyezhettünk. Fenomenálisan gyorsak voltunk. Az autóból minden alkalommal még többet tudtam kipréselni, amikor szükség volt rá. Szerintem a verseny bizonyos szakaszaiban egy teljes másodperccel gyorsabban mentünk a többieknél, ami jó móka volt."

Vettel elismerte, hogy a verseny végén kapott "némi segítséget" a lekörözöttektől, akikkel Button nehezebben boldogult, a Red Bull csapatát irányító Christian Horner azonban azt mondta: "Ekkor már nem vállaltunk kockázatokat. Letekertük a motort, ő pedig óvatosan helyezkedett a forgalomban. Jenson keményen jött, de Sebnek biztosan lett volna válasza erre, ha szükséges."

Forrás: AFP

Horner kiemelte, hogy a Red Bull kíméletesebben bánt a gumikkal, mint a Ferrari. Webber már a rajtnál visszaesett a 4. helyre, ahonnan Fernando Alonsót kétszer is megelőzve jött előre harmadiknak, idei nyolcadik dobogós helyét szerezve meg.

"Sajnos az idén túl sokszor találtam magam abban a helyzetben, hogy fel kell kapaszkodnom a mezőnyben. Jelenleg nem tudok annyira jól rajtolni, mint tavaly. Ezen dolgoznom kell; majd igyekszem tanulmányozni, hogy mi lehet a gond" - mondta.

"A kockázatokat is növeli, hogy állandóan a pályán kell pozíciókat szereznem, különösen, amikor nem működik rendesen a DRS az autómban. Ma valószínűleg emiatt végeztem egy hellyel hátrébb, bár JB az utolsó etapban nagyon gyors volt, úgyhogy jó lett volna harcolni vele, még ha ő is haladt elöl."

Vettelnek a fennmaradó öt versenyen mindössze egyetlen pontot kell gyűjtenie ahhoz, hogy zsinórban másodszor is világbajnok legyen, és rajta kívül már matematikailag is csak Button maradt esélyes a címre.