Vágólapra másolva!
A Mercedesnél elégedettek a szingapúri rajthelyeikkel, mert úgy érzik, kihozták az autójukból a maximumot. Schumacher szurkol Vettelnek.

Noha Nico Rosberg 1,632 másodperces hátránnyal szerezte meg a 7. rajtkockát a Szingapúri Nagydíjra, Michael Schumacher pedig mért kör nélkül végzett a 8. helyen a Q3-ban, a Mercedesnél elégedettek voltak az eredménnyel. A döntő résztvevői közül ők tették meg a legkevesebb - fejenként tizenegy - kört az időmérőn.

"Észben tartottuk, hogy a versenyen szükségünk lesz jó gumikra, s mivel mindkét versenyzőnk megspórolt egy-egy szett szuperlágyat, holnap tűrhető formában leszünk" - magyarázta a csapatfőnök, Ross Brawn. "Michael emiatt döntött úgy, hogy a Q3-ban egyáltalán nem tesz meg mért kört; megpróbálhatta volna legyőzni Nicót, de több értelme volt félretenni a gumikat. Az autónkkal előreléptünk. Úgy tűnik, a változtatások, amiket erre a hétvégére elvégeztünk rajta, beváltak."

Schumacher a Q3 végén kigurult ugyan a garázsból a biztonság kedvéért, de amikor látta, hogy mindkét Force India a bokszban marad, így legfeljebb Rosberget tudná megelőzni, már a felvezető köre után visszatért a szerelőihez. Azt ígérte, vasárnap támadó szellemben fog vezetni.

"Ez meglehetősen taktikázós időmérő volt, a Q3-ban is azért nem tettem meg mért kört, hogy spóroljak a gumikkal a versenyre. Ez elméletben érhet némi időt a teljes távon, úgyhogy érdemes volt megkockáztatni" - mondta. "Ahogy a korábbiak alapján mindannyian tudjuk, a Szingapúri Nagydíjon rengeteg incidens történhet, ezért minden kínálkozó lehetőségre le fogok csapni. Erősen szorítok majd, hogy Sebastian (Vettel) holnap bebiztosítsa magának második világbajnoki címét."

Forrás: Mercedes

Rosberg megtett ugyan egy kört, amellyel alig 0,2 másodperccel Felipe Massa Ferrarija mögött végzett, mivel azonban az első hat helyezettel ellentétben csak egyetlen etapot teljesített, eggyel több szett szuperlágy Pirellije maradt.

"A Q3-ban jó gyors kört futottam, és ma egész nap ki tudtuk hozni az autónkból a maximumot, úgyhogy elégedett vagyok" - mondta. "A hetedik rajtkocka volt a maximum, amit elérhettünk, bár Massához nagyon közel kerültünk, őt meg kellett próbálnunk elkapni."

"A rajtnál előnyös lesz számomra, hogy a pálya tisztább feléről indulok, ezért ezt kihasználva igyekszem majd javítani néhány pozíciót, aztán szerezni pár értékes pontot. Szerintem a holnapi verseny az új tényezőkkel, a DRS-sel és a Pirelli gumikkal izgalmas lesz."