Vágólapra másolva!
Új gumijelölési rendszer bevezetését fontolgatja a Pirelli a 2012-es idényre. A gumigyártó célja, hogy a nézők pontosan tudják, mi történik a pályán.

Elismeri a Pirelli, hogy F1-es gumijelölési rendszere nem a legjobb. Az olasz gyártó ezüstszínű logóval és csíkkal jelöli kemény, fehérrel közepes, sárgával lágy és pirossal szuperlágy abroncsait. A színek megkülönböztetése azonban nem mindig egyszerű, különösen akkor, amikor a kemény és közepes keveréket használják a csapatok.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a következő idény előtt felülvizsgálják a rendszert, de nemcsak a színeket, hanem a jelölési módot is. "Egy kicsit nagyobb eltérés kellene, különösen a kemény és a közepes keverék esetében" - fogalmazott Hembery. "Színesebbé kellene tennünk őket, hogy akkor is felismerhetőek legyenek, amikor forognak. Már dolgozunk rajta."

"Még nincs meg a végleges megoldás, fontolgatjuk, hogy esetleg egy pályázatot írunk ki, így a nézők dönthetnek a gumik jövő évi színeiről." Hembery szerint nem is a színek okozzák a legnagyobb fejtörést a Pirellinek, a jelölési mód megváltoztatása a kulcskérdés.

"A színekről az utolsó pillanatban is dönthetünk. Az tart hosszú ideig, amíg kitaláljuk, hogyan színezzük be a gumikat. Egyszerűnek tűnhet, de egy domború felületről van szó, a felvitt festéknek ráadásul bírnia kell a dörzsölődést és a kerékvetők jelentette terhelést. Nem sokan foglalkoznak ezzel a világon, mindent magunknak kell csinálnunk."

A jövő heti, villanyfényes Szingapúri Nagydíjra matricázott abroncsokkal készül a Pirelli, ugyanis a jelenlegi jelölési rendszer nem alkalmas fényvisszaverő festék felvitelére.