Vágólapra másolva!
A Forma-1-hez motorszállítóként 2014-ben csatlakozó PURE igazgatója, Craig Pollock szerint a Renault-nak túl nagy befolyása lehet a sportágban, mert a kiszállásuk esetén veszélyes helyzetbe sodorhatják az F1-et. 

Az már korábban biztossá vált, hogy a Renault jövőre négy csapatnak szállít motort, a Red Bull, a Renault és a Lotus mellett ugyanis 2012-től a Williams is a francia gyár erőforrásait használja majd. A Renault üzemeltetési vezérigazgatója, Carlos Tavares pedig a napokban kijelentette: nem zárkóznak el az elől, hogy a jövőben még több csapatot is motorral lássanak el.

A Forma-1-es motorszállítók táborához 2014-ben, a turbómotorok érkezésekor csatlakozó PURE igazgatója, Craig Pollock szerint az F1-ben súlyos problémákat okozhat, ha egyetlen gyártó ekkora teret nyer. A korábban a BAR csapatfőnökeként dolgozó üzletember szerint a Cosworth hamarosan eltűnhet a sportágból. Idén még három istálló használja a cég motorjait, a Williams elvesztésével azonban csak a két kiscsapat, a Virgin és a Hispania marad meg a partnereik közül - a híresztelések szerint ráadásul a spanyol alakulat lesz az, mely hamarosan szintén a Renault motorjaira tér át.

"Ez egy olyan probléma a sporton belül, amellyel mindenki tisztában van" -nyilatkozta Pollock a GPUpdate.net-nek. "Senki nem tudja, mi fog történni a Cosworth-szel. Semmi nem derül ki, senki nem beszél róla, azzal sem nagyon törődnek az emberek, hogy a Forma-1-es részlegük vezetője (Mark Gallagher) elhagyta őket."

Pollock attól is tart, hogy az eredmények gyengülése, vagy a pénzügyi helyzet romlása miatt a Renault is úgy dönthet, hogy kiszáll a sportágból. Ez egy év leforgása alatt, 2008-ban és 2009-ben három nagy gyártóval is megtörtént.

"Szerintem mindenki nagyon aggódik emiatt, különösen akkor, ha a Honda, a Toyota és a BMW esetére gondolunk" - jelentette ki Jacques Villeneuve korábbi mendszere. - "A Renault-nál is úgy dönthet a menedzsment, hogy egyik percről a másikra kiszállnak - elég nagy cégről van szó ahhoz, hogy ezt megtehessék."

Pollock szerint a Renault hamarosan "a sarokba szoríthatja" az F1 piacát, ráadásul független gyártóként nevezve korlátlan számú csapattal köthetnek motorszállítói szerződést a szabályok szerint.

"Az egy dolog, hogy túl nagy befolyásuk lesz a sportban, és egy idő után elkezdhetik ők diktálni a feltételeket. Ráadásul az a helyzet, hogy nem független gyártóról van szó, hanem az egyik csapathoz kötődő cégről. Ha kiszállnának, és csak a Mercedes és a Ferrari maradna a motorszállítók közül, akkor ennek a két gyártónak hónapokon belül három új csapatnak is erőforrásokat kellene szolgáltatnia, amit ők maguk sem szeretnének" - fejezte ki az aggodalmait.