Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, a felek békét kötöttek, a Team Lotusból jövőre Caterham, a Renault-ból Lotus lehet.

Idén a közönséget is összezavarta, hogy két csapat nevezte magát Lotusnak a mezőnyben: a Tony Fernandes-féle Team Lotus, a három kicsi egyike, valamint a Lotus Renault, amelynek a hivatalos neve valójában csak "Renault" volt, a Lotus előtagot névadó szponzorára, a Group Lotusra utalva biggyesztették hozzá. Utóbbi el akarta perelni a névhasználati jogot az előbbitől, de nem járt sikerrel, ezért úgy tűnt, marad a zűrzavar.

Jövőre azonban megoldódhat a helyzet. Legalábbis ebben bízik a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier, aki Monzában látta, hogy Fernandes és a Group Lotus vezérigazgatója, Dany Bahar barátságosan beszélgetnek egymással. "Azt hiszem, megállapodtak" - mondta. "A csapat és a kasztni átnevezése persze okozhat bonyodalmakat a szponzorációban és a televíziós jogdíjak kiosztásában, úgyhogy ezt a kérdést majd fel kell tennünk, ha az összes többi részlet tisztázódott."

Fernandes, aki tavaly még Lotus Racingként indította csapatát a Forma-1-ben, elismerte, hogy kezdettől fogva bizonytalan volt benne: van-e etikai alapja használni az autósportban nagy hagyományokkal bíró Lotus nevet. S bár a Group Lotusszal szemben megnyerte a pert, nem zárkózott el a megegyezéstől.

"Sokat gondolkodtam azon, hogy vajon tényleg mi vagyunk-e a Team Lotus. Mindig mondtam, hogy az a korszak már lezárult, mi csak felélesztjük a nevet egy új tulajdonosi háttérrel. A közönségen múlt, hogy eldöntse, kedvel-e minket, vagy sem" - magyarázta a malajziai Fernandes az Autosportnak. "Csakhogy ez üzlet is. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy rendelkezünk a névvel, de nem használjuk. Így azonban voltaképpen valaki mást reklámozunk. Szerintem ez senkinek nem egészséges - sem a Lotus Renault-nak, sem a Team Lotusnak."

"Mindig hangoztattam, hogy a márka védelme létfontosságú, és nem én kezdtem az ellenségeskedést. Nem én nyújtottam be a keresetet a bíróságon, hanem ők. Elvesztették a pert. Az én ajtóm ettől függetlenül mindig nyitva állt előttük, és jó lenne, ha olyan megoldást találnánk, amivel mindenki nyer."

Forrás: Team Lotus

Fernandes arra célzott, hogy Lotus néven a Group Lotus forgalmaz közúti sportkocsikat, s így ő is segít promotálni a termékeiket, pedig az idén felvásárolt egy sportkocsi-manufaktúrát, a Caterhamet. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy Fernandes jövőre Caterham Team AirAsia néven indítja majd a csapatát, a Boullier által irányított Renault pedig hivatalosan is Lotusszá válik.

"Mindig kitartottunk amellett, hogy szeretnénk beszállni az autóiparba, ezt sohasem titkoltam. És most már miénk a Caterham" - mutatott rá Fernandes, aki az elmúlt három évben a világ legjobb fapados légitársaságának választott AirAsia tulajdonosa is.

A Team Lotus egyébként Hinghamből hamarosan új főhadiszállásra költözik, amely vagy Silverstone-ban, vagy az Arrows és a Super Aguri egykori bázisán, Leafieldben lesz.

A Group Lotus által támogatott Renault ugyanakkor súlyos anyagi gondokkal küzd: a Guardian szerint tavaly 34 millió brit font volt a vesztesége, részint a korábbi névadó szponzor, az ING távozása miatt, bár Fernando Alonso távozásával a csapat kiadásai 18 százalékkal, 122,2 millió fontra csökkentek.