Vágólapra másolva!
Reakciók az Olasz Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Meglepődtünk, hogy ennyire ütőképesek vagyunk itt, azt hittük, szorosabb lesz a küzdelem. Nem voltunk biztosak benne, hogy a gumik az első vagy a második körben lesznek a legjobbak, de a másodikban vétettem egy kis hibát. Amikor másodszor is kimentem a pályára, tudtam, hogy maradt még tartalék az autóban, mert az első kört magányosan teljesítettem. A másodikban viszont két másik autót követtem, ami mindig jól jön itt. Ettől függetlenül sohasem gondoltuk volna, hogy megszerezhetjük a pole-t ezen a pályán, amely az elmúlt két évben nem illett az autónkhoz. Idén azonban remekül megy, úgyhogy boldog vagyok. A szárny megfelelő meredeksége mellett az a legfontosabb, hogy jó legyen a balansz, és idén ez az egyik erősségünk. Az időmérő előtt nagyom bizakodó voltam, és az edzés során végig éreztem, hogy a pálya egyre gyorsabb lesz. Egyszerűen tartottam vele a lépést. Ez a titok, ha van egyáltalán."

Mark Webber (5.): "Azt hiszem, ma kicsit megnehezítettem a csapat dolgát, ami az időmérőre tervezett menetrendemet illeti, az ugyanis nem volt egészen tiszta, a Q3-ra semmiképpen nem volt optimális. A gumik az első körben kétségkívül elég jók voltak, ezért szerintem az lett volna a helyes, ha kétszer megyünk ki a pályára, mert az egyetlen etap alatt nem tudtuk kihozni belőlük a maximumot. A KERS-re is oda kellett figyelnünk, mivel az utolsó körben gondok akadtak vele, ami nem volt ideális, de végül csak megszereztük az 5. helyet. Tudjuk, hogy az első kör érdekes lehet, úgyhogy olyan keményen fogok igyekezni, amennyire csak tudok. A versenyre jó az autóm; meglátjuk, mire megyünk vele."

McLaren

Lewis Hamilton (2.): "Egyértelműen látszik, hogy nagyon versenyképesek vagyunk: Jenson és én is a legjobb három között végeztünk, Seb (Vettel) viszont fantasztikusan gyors volt ma. A Q1-ben és a Q2-ben nagyon közel voltunk hozzá, de a Q3-ban lefaragott még fél másodpercet az idejéből. Rendkívül jó kört futott. Ennek ellenére örülök, hiszen az első sorból rajtolhatok. Spa után ismét lehetőségem nyílt arra, hogy az élmezőnyben versenyezzek, és sok pontot szerezzek. Mindenekelőtt természetesen célba szeretnék érni, de ha jól sikerül a rajtom, és lehetőségem lesz az első hely megszerzésére, akkor azt nem fogom elszalasztani. Az egész hétvége alatt fejlődtünk, a második és a harmadik helyezés pedig remek eredmény a csapat számára. Igazából úgy gondolom, hogy holnap jó esélyünk van az idei első kettős győzelmünk megszerzésére."

Jenson Button(3.): "Meglehetősen elégedett voltam az első körömmel a Q3-ban, de úgy gondoltam, hogy az utolsó mért körömön még körülbelül egy tizedet lefaraghatok. A második próbálkozásomnál azonban egytizedes hátrányba kerültem az első szektorban, és utána sem sikerült ezt behoznom, ezért nem is fejeztem be a körömet. A harmadik rajthely általában jónak bizonyul, hiszen a pálya tiszta oldalán van, itt azonban elég nehéz az első két autó mellett elmenni az első kanyar előtt. A csapat azonban jó helyzetben van, és egyértelműen megvan az esélyünk arra, hogy sok pontot szerezzünk. Sikerült megtalálnunk azt a beállítást, ami a megfelelő leszorítóerőt és váltóáttételezést teszi lehetővé, tehát elégedettek lehetünk a hétvégi munkánkkal. Nem hiszen, hogy a holnapi verseny csak a Red Bullról fog szólni. Szerintem mi is versenyben leszünk, a nézők is ezt szeretnék látni."

Ferrari

Fernando Alonso(4): "A negyedik hely talán a leggyakoribb helyezésem az idei időmérőkön, így semmiképpen sem érhetett meglepetésként ez az eredmény. Általában a versenyen jobban megyünk, mint az időmérőn, így ez a rajthely megfelelő alapot biztosíthat egy dobogós helyezéshez, ami a reális célkitűzés számunkra holnap délután. Hogy harcolhatunk-e a győzelemért? Szerintem nagyon nehéz lesz, még akkor is, ha az idei versenyeken számos meglepő fordulatot láthattunk már. Megpróbálok néhány helyet javítani a rajtnál, ami még érdekesebbé teheti majd a versenyt. Nem volt egyszerű megtalálni a megfelelő balanszot ezen a hétvégén. Minden edzés után sokat módosítottunk a beállításokon, és ma reggel sem voltunk elégedettek. Aztán váratlan módon, az időmérőre az autó javult, stabilabbnak bizonyult a féktávokon és könnyebb volt vezetni, olyannyira, hogy minden etapban az első 4-5 helyen végeztünk. Egyértelmű, hogy a magasabb hőmérséklet a segítségünkre volt, enélkül nem csak néhány század lenne a hátrányunk McLarenekhez képest, miután a spái időmérőn több mint 2 másodperccel kaptunk ki tőlük. Reméljük, holnap ugyanilyen forróság lesz: remek lenne olyan eredményt elérni, amellyel megörvendeztethetjük a lelátókon ülő szurkolóinkat."

Felipe Massa (6): "Mindent összevetve jól alakult az időmérő, bár semmiképpen sem nevezném könnyűnek, mivel tudtuk, hogy néhány nagyon gyors autóval kell felvennünk versenyt. Az eredmény nagyjából egybevág az edzés előtti elvárásainkkal. Jól dolgoztunk, megpróbáltuk etapról etapra végezni az autó finomhangolását. A Q3-ban az utolsó etapomon jó kis szélárnyékot fogtam ki Michael (Schumacher) mögött, azonban egy kicsit túl keményen nyomtam a gázt, és értékes időt veszítettem a második sikánban, majd a Lesmóban. Talán egy-két hellyel előrébb is végezhettem volna, de többel semmiképp sem. Holnap nagyon szoros és nehéz versenyre számítok, a hátsó gumik kopása kulcsfontosságú lesz. Ahogy általában, a stratégia döntő fontosságú, remélem, jól teljesítek majd. Ez nagyon fontos esemény a Ferrari számára, és mindent megteszünk, hogy okot adjunk a szurkolóinknak az ünneplésre. Hogy mi a cél? Egy dobogós helyezés, bár tudom, hogy nagyon nehéz lesz."

Renault

Vitalij Petrov (7):"Különösen elégedett vagyok a hetedik rajtpozíciómmal. Reggel nehezen indult az edzés, mivel meg kellett birkóznunk néhány aero problémával. A csapat végül remek autót készített nekem az időmérőre, és a helyes döntéseket hozták meg. Úgy tűnik, a megfelelő nagyságú leszorítóerőt előállító csomagot hoztuk erre a versenyre, bár meg kell várnunk a holnapi futamot, hogy teljesen megbizonyosodhassunk erről. Nagyon-nagyon boldogok vagyunk, hogy mindkét autónk a neki kijáró helyet foglalta el a rajtrácson, és bízom benne, hogy jó versenyünk lehet holnap."

Bruno Senna (10): "Elégedett vagyok a teljesítményemmel, mivel ez még csak a második időmérőm volt idén, és valóban egy hajszálon múlt a Q3-ba való bekerülésem. Örülök, hogy ma Vitalijt használhattam viszonyítási alapként, mert a Q1-ben és a Q2-ben nagyon küzdöttem a megfelelő féktávok megtalálásával. A Q2 végén nagyon tiszteletreméltó kört sikerült összeraknom, és örülök, hogy megbirkóztam a rám nehezedő nyomással, megszerezve a 10 helyet. Ha kimentem volna a Q3-ban, két szett gumit is el kellett volna használnom, így örülök, hogy inkább megspóroltam őket, és remélhetőleg ez a döntés jó helyzetbe hoz majd a holnapi futamon. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, hogy ilyen versenyképes autót biztosított számomra a hétvégén."

Mercedes

Michael Schumacher (8.): "A mai időmérő a tervek szerint alakult. Nem hiszem, hogy sokkal többre lettünk volna képesek, talán egy hellyel előrébb végezhettem volna. Nem sikerült ideálisan a mért köröm, mivel megpróbáltam kihasználni Lewis (Hamilton) szélárnyékát, de aztán a kerekei blokkoltak a második sikánnál, így velem ugyanez történt. Mindenesetre holnap lágy gumikat indulok, ami elvileg jobb a futam szempontjából. Mivel tegnap jónak tűnt a versenytempónk, inkább a futamra koncentráltam, és megpróbáltam a megfelelő módon használni az abroncsokat. Ami a holnapot illeti, megpróbálom jól elkapni a rajtot, és onnan folytatni."

Nico Rosberg (9.): "Elégedett vagyok a mai időmérővel, és a kompromisszummal, amit a holnapi erős verseny érdekében kötöttünk. A Q2-es teljesítményünk is azt mutatja, hogy az autónk jól működik itt, és megspóroltunk két szett friss gumit, ami remek. A Q3-ban résztvevő versenyzők közül én vagyok az egyetlen, aki a kemény keveréken rajtol majd, ez érdekes lesz, és sokat segíthet nekem a verseny elején. Szerintem nagyon jó futamunk lehet holnap."

Force India

Paul di Resta (11): "Összességében elégedett vagyok a dolgok mai alakulásával. Nagyon közel voltam ahhoz, hogy bejussak a Q3-ba, nagy kár, hogy mindössze 6 ezreddel maradtam le, de ez is csak azt mutatja, milyen kiélezett küzdelem dúl a középmezőnyben. Ma sokat számított, ha szélárnyékba tudtál kerülni, nekem azonban ez nem sikerült az utolsó Q2-es etapomban. Még így is elégedett vagyok a munkánkkal, mivel a határon autóztunk, ennél jobb tempóra nem lettünk volna képesek. Ráadásul a 11. helyről indulva én vagyok az első, aki szabadon választhat a gumik között, ebből talán előnyt kovácsolhatunk, főleg mivel maradt még egy új szett lágy abroncsom. Már várom a versenyt, mivel a szabadedzések során elég jó tempót diktáltunk a hosszú etapokon, és remélhetőleg ez a futamon is így lesz majd."

Adrian Sutil (12): "Újabb átlagos, problémamentes időmérőn vagyunk túl, szerintem meglehetősen elégedettek lehetünk az eredménnyel. Tudtuk, hogy nehéz lesz bejutni a Q3-ba, de egész közel jártunk hozzá, és úgy érzem, kihoztuk a maximumot az autóból. A pontok mindenképpen elérhető közelségben vannak, de nem lesz könnyű dolgunk, mivel a Renault és a Mercedes gyorsnak tűnik ezen a pályán. A versenytempó talán máshogy alakul, mindenesetre keményen kell harcolnunk, hogy legyőzzük őket. Ráadásul sok gyors autó van mögöttünk is, amelyekre figyelnünk kell. Még sok az ismeretlen tényező a versennyel kapcsolatban, mivel van néhány lehetőség a stratégiát illetően, és a nagy kérdés, hogy egy vagy két bokszkiállást válasszunk."

Williams

Rubens Barrichello(13.): "Ez a teljesítményünk szempontjából összességében nehéz hétvége volt számunkra, és bár boldogabbak lennénk, ha előrébb végeztünk volna, ma jobban szerepeltünk, mint vártuk. A 13-14. helyről rajtolva bízhatunk a pontszerzésben, úgyhogy továbbra is pozitívan állunk a versenyhez, és holnap megteszünk mindent, amit tőlünk telik."

Pastor Maldonado(14.): "Ez a nap az egész csapat számára nehéz volt. A szerelőink nagyszerű munkát végeztek, amikor időben megjavították az autómat, így kimehettem a pályára a Q1-ben. Aztán jött az a nagy kicsúszás az első körömben. A gumik még nem álltak készen, ezért kicsit túl optimistán bántam a hátsó szárny (felnyitható terelőlapjával), elvesztettem az irányítást az autóm fölött, és a korlátnak ütköztem vele. Nem sérült meg túlzottan, leginkább csak az első szárnya szenvedett kárt, de azt ki tudtuk cserélni. Szerintem ma ütőképesebbek voltunk, és a csapat egészében véve is szép munkát végzett, hiszen Rubens a 13. rajtkockát kaparintotta meg, úgyhogy már nagyon várjuk a versenyt."

Sauber

Sergio Pérez (15.): "Természetesen nem lehetünk elégedettek az időmérő eredményével, de szerintem ma nem is tehettünk volna ennél többet. A leggyorsabb köröm jól sikerült, tehát nincs miért panaszkodnom. Bízom benne, hogy a versenytempónk ismét jobb lesz, mint az időmérőn nyújtott teljesítményünk. Még mindig az a célom, hogy pontokat szerezzek az első monzai Forma-1-es futamomon."

Kamui Kobajasi (17.): "Egy kicsit kockásra fékeztem az egyik gumimat a Q2-ben, de azt hiszem, enélkül sem végeztem volna sokkal jobb helyen. Ma elég messze voltunk a Q3-tól. Számítottunk rá, hogy a gyors monzai pályán nehézségeink lesznek, de a holnapi verseny fog igazán számítani. A pontszerzés természetesen nagyon nehéz lesz erről a rajthelyről, de adódhatnak lehetőségeink, szóval majd meglátjuk."

Toro Rosso

Sébastien Buemi (16.): "Elégedett vagyok a mai teljesítményemmel, nem rossz eredmény bejutni a Q2-be ahhoz képest, hogy tegnap milyen kevés időt töltöttem a pályán. Viszonylag jó kört futottam, de természetesen egy kicsit nehezebb ezt elfogadni, mint a Spában elért, sokkal jobb helyezésünket. Sok új elemet próbáltunk ki ezen a hétvégén, de végül - elsősorban a tegnapi balesetem miatt - nem volt rá időnk, hogy mindent rendesen kiértékeljünk. Mostanában elég nyíltak és kiszámíthatatlanok a versenyek, tehát holnap is bármi megtörténhet. Ki kell hoznunk magunkból a legtöbbet, és meglátjuk majd, mire lesz ez elég 53 kör után."

Jaime Alguersuari (18.): "Bár az eredmény nem túl jó, annak örülök, hogy a szabadedzés kezdete óta legalább javult az autónk. A köröm egyszerűen nem volt elég gyors ahhoz, hogy bejussak a Q2-be. Sébastien nagyon jó kört futott, elismerésre méltó, hogy bejutott a második szakaszba. Korábban már szereztem úgy pontokat, hogy a 18. helyről rajtoltam, majd meglátjuk, mi történik holnap."

Lotus

Jarno Trulli (19.): "Nagyon elégedett vagyok a csapat mai munkájával, szerintem a lehető legtöbbet hoztam ki az autóból, főleg a második etapomban. Itt Monzában tényleg csak egy ideális ív van - nem különösen technikás a pálya, de nagy precizitást igényel, és a Magyarországon használt kormányszervó visszaszerelésének köszönhetően már az egész kör során sokkal jobban érzem az autó visszajelzéseit, ezért tudok a maihoz hasonló köridőket összerakni, és beférni 1:26 alá. A kocsi egyértelműen fejlődött - megtaláltuk a balanszot, amiért megszenvedtünk az első és a második szabadedzésen, szerintem ennek köszönhetően kedvező helyzetből várhatjuk a holnapi versenyt."

Heikki Kovalainen (20.): "Ma jónak éreztem az autómat, de kicsit nehezemre esett kihozni belőle a megfelelő köridőt délután. Nem igazán tudom, mi volt az oka, így át kell nézzem az adatokat a mérnökökkel, hogy kiderüljön, hogyan nyerhetünk még időt, de pozitívum, hogy tegnap óta egyértelműen fejlődtünk. Ez is mutatja, hogy folyamatosan jó irányba haladunk. Ezzel együtt nem teljesítettünk rosszul az időmérőn, és egész jó pozícióból várjuk a holnapi küzdelmet. Jarno itt erősnek tűnik, és jó csatára számítok vele holnap. Fontos, hogy tartsuk az előnyünket a mögöttünk lévő srácokhoz képest, és előre nézzünk, ne hátra. Szerintem rendben leszünk."

Virgin

Timo Glock (21.): "Csalódott vagyok az időmérő után. A hátsó szárnnyal voltak problémáink - egyszerűen nyitva maradt, nem záródott be. Egy bizonyos sebesség elérése után viszont magától lecsukódott. Korábban még soha nem volt problémánk a szárnnyal, tegnap sem volt vele gond. Megoldást kell találnunk a helyzetre, mert nem volt túl kellemes ezt megtapasztalni. Nagyon bosszantó volt, mert ma nagyon közel voltunk Kovalainenhez - ki tudja, mi történt volna, ha rendesen működik a szárny?"

Jérome D'Ambrosio (22.): "Nem volt rossz a mai időmérő, összességében nagyon elégedett vagyok. Úgy gondolom, elég nehéz volt tiszta kört futni, mert nagyon nagy volt a forgalom. Ma is jól éreztem magam az autóban, végeredményben örülök az eredménynek. Várom már a holnapi futamot - úgy néz ki, nagyon szoros lesz."

Hispania

Daniel Ricciardo (23): "Nagyon jó érzés, hogy nem a rajtrács legvégére kerültem, és sikerült megelőznöm Toniót - ez egy apró cél volt, amit kitűztem magam elé, és örülök, hogy teljesítettem. De nem akarok itt megállni, szeretném rendszeresen megismételni, és mindig fejlődni valamilyen módon. Kemény hétvégém volt eddig, a tegnapi edzéseken műszaki problémák hátráltattak, így ma nem tudtunk annyit körözni, mint szerettünk volna. Tudtam, hogy mindent bele kell adnom az időmérőn, és igazán nagy elégedettséggel tölt el, hogy jó munkát végeztem. Most várnunk kell, hogy meglássuk, hogyan alakul a holnap, de szerintem jók a beállításaink, mivel nem mentünk el túlzottan agresszív irányba az időmérőn."

Vitantonio Liuzzi (24.): "Mindent összevetve jól sikerült az időmérő, mert megfelelő volt az autó viselkedése. Monzában a szélárnyék nagyon fontos ahhoz, hogy jó köridőt érjünk el, én pedig nem tudtam jókor jó helyen lenni. Végül a rajtrács végére kerültem, az autó azonban jól működik, tehát bízom benne, hogy holnap jó versenyünk lehet."